امام جمعه قزوین؛

باید از صادرات نفت خام دست برداریم

امام جمعه قزوین گفت: نباید نفت و مواد معدنی را خام صادر کنیم چرا که این به معنای ایجاد اشتغال برای کشور‌های دیگر است.

باید از صادرات نفت خام دست برداریمبه گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛حجت‌الاسلام والمسلمین عابدینی امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه گفت: اگر به جای صادرات مواد خام، از جوانان و نیرو‌های تحصیلکرده و متخصص استفاده کنیم تا مواد اولیه را به کالا تبدیل کنند می‌توان این کالا‌ها را با ایجاد ارزش افزوده به کشور‌های دیگر صادر کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عابدینی افزود: این کار بسیار ارزشمند خواهد بود و استقلال، امنیت، آبرو و معیشت مردم را تضمین می‌کند.

وی با اشاره به دست‌یابی ایران اسلامی به غنی سازی ۲۰ درصد اورانیوم در سال ۸۸ گفت: مدت‌ها است آنگونه که باید این افتخارات اطلاع رسانی نمی‌شود، اما دانشمندان ما کار خود را انجام می‌دهند و انشاءالله جامعه ما نیز بیشتر از گذشته از پیشرفت‌های این عرصه خبردار خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان  با بیان اینکه امروز خیلی‌ها انگیزه ندارند تا این افتخارات را به مردم اطلاع رسانی کنند، تصریح کرد: با این افتخارات زندگی می‌کنیم چرا که در سرنوشت ما بخاطر اینکه عزت و اقتدار خود را در این مسائل می‌بینیم، تعیین کننده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عابدینی اظهار کرد: تروریست‌ها هر جا موفقیتی از ایران دیدند تلاش کردند تا ذهن‌ها را به سمت و سویی ببرند که این عظمت‌ها دیده نشود.

وی اضافه کرد: امروز دشمنان بخاطر مسائلی همچون توان نظامی جمهوری اسلامی ایران و حرکت عظیم اربعین تلاش می‌کنند تا اذهان عمومی را به سمتی منحرف کنند که این عظمت‌ها دیده نشود، اما هیچگاه به اهداف شوم خود دست نخواهند یافت.

حجت‌الاسلام والمسلمین عابدینی خاطرنشان کرد: هر چه ما در زمینه‌های علمی قوی‌تر می‌شویم، ناو‌های هواپیمابر آمریکا از خلیج فارس بیشتر دور می‌شوند و رفتار بی ادبانه صهیونیست‌ها هم تغییر می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه برخی در رسانه ملی به ۸۰ میلیون نفر دروغ می‌گویند، گفت: آن‌ها گفتند با برجام همه تحریم‌های قبل و تحریم‌های بعد برداشته می‌شود و مخالفانشان را تحقیر کردند، اما همگان دیدند این وعده‌ها محقق نشد.

وی گفت: امروز مسئولان قدرت طلب و رفاه زده‌ای در کشور هستند که قدر نعمت جمهوری اسلامی و ملت ایران را نمی‌دانند و درکی از درد مردم ندارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عابدینی افزود: این عده گمان می‌کنند هر زمانی در تریبونی ظاهر شوند و به وعده‌های دروغین خود ادامه دهند مردم با آن‌ها همراه می‌شوند، اما مردم فرق بین خادم و خائن را به خوبی درک می‌کنند.

وی اضافه کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب تاکید دارند در ایران اسلامی هیچ کمبودی در حوزه منابع طبیعی، معدنی و انسانی وجود ندارد و بهره وری از این منابع فقط نیازمند یک مدیریت صحیح و کارآمد است.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه مسئولان کشور باید با استفاده از منابع، زندگی معیشتی مردم را متحول کنند، افزود: مدیران نباید به مسئله معیشتی مردم بی توجه باشند و به دنبال کاخ نشینی و رفاه طلبی خود بروند، این شرایط دل عموم مردم را به درد می‌آورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عابدینی گفت: البته بسیاری از مسئولان شبانه روز در حال خدمت به مردم هستند و هدف آن‌ها رفع گرفتاری‌های جامعه است که ما قدردان این مدیران جهادی هستیم.

وی به حادثه تروریستی میرجاوه اشاره کرد و گفت: در این حادثه یک خائن و منافق، ۱۴ نفر از مرزبانان را مسموم و بیهوش کرد و آنان در این حالت دستگیر شدند وگرنه تروریست‌ها در شرایط عادی جرأت نزدیک شدن به پایگاه‌های ایران را ندارند.

خطیب نماز جمعه قزوین با اشاره به توطئه صورت گرفته در قتل خبرنگار عربستانی به نام «جمال قاشقچی» اذعان کرد: این ماجرا موضوع پیچیده و عجیبی است و افرادی که به این جنایت مبادرت کردند عزت، آبرو، ظلم و بی عدالتی برایشان اهمیتی ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عابدینی بیان کرد: هدف استکبار جهانی با همدستی عمال سعودی ایجاد خفقان برای آزادیخواهان است، اما این عده کور خوانده اند و این کشتار‌ها به نفع عمال آل سعود و آمریکا تمام نمی‌شود و عاملی برای بیداری ملت‌ها و نابودی ستمگران خواهد شد.

وی اضافه کرد:مردمی که در هرنقطه جهان امریکا را مظهر دموکراسی و حقوق بشر می‌دانند باید نگاهی به ماجرای قتل فجیع این خبرنگار منتقد آل سعود و حامیانش داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عابدینی گفت: امروز همه دنیا متوجه است که ژست‌های دروغین سران آمریکایی یک بازی است و آمریکا و عربستان با همکاری یکدیگر این جنایت را آفریدند تا هرکس که ساز مخالفت با آن‌ها را دارد دچار هراس شود.

وی ابراز کرد: امیدواریم این جنایت هولناک عاملی برای بیداری مردمی از عربستان که هنوز فریفته دروغ‌های آل سعود هستند، بشود.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: پیاده روی اربعین یکی از شعائر بزرگ الهی در عصر ماست که باید برای باشکوه‌تر برگزار شدن آن با همت فراگیر تلاش کنیم و تمام مسیر‌ها را برای برگزاری بهتر آن آماده کنیم.

انتهای پیام/

خطبه های نماز جمعه قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار