نور هدایت امام زمان (عج) شامل حال چه کسانی می‌شود؟

یک کارشناس علوم قرآنی گفت:حالت انتظار به معنای تقویت کمالات درونی انسان برای بهره مندی از عنایت‌های امام معصوم است.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در شرایطی که فقه، کلام و تمامی اصول و عقاید شیعه توسط ۱۱ امام معصوم تبیین شده، نیازی به حضور فیزیکی امام زمان (عج) احساس نمی‌شود چراکه هدایت ظاهری مردم انجام شده است، اما در این موقعیت نیاز به هدایت باطنی وجود دارد.   


بیشتربخوانید :آیا فقط مسلمانان منتظر ظهور امام زمان (عج) هستند؟


حجت الاسلام والمسلمین عباس نصیری فرد کارشناس علوم قرآنی گفت: در شرایطی که فقه، کلام و تمامی اصول و عقاید شیعه توسط ۱۱ امام معصوم تبیین شده، نیازی به حضور فیزیکی امام زمان (عج) احساس نمی‌شود چراکه هدایت ظاهری مردم انجام شده است، اما در این موقعیت نیاز به هدایت باطنی وجود دارد.

وی ادامه داد: البته باید توجه داشته باشیم در چنین شرایطی مردم با وجود اینکه عقاید دینی را در دست دارند و مبانی اعتقادی برای آن‌ها تدوین شده، اما ممکن است به مسیر انحراف کشیده شوند و در این روند انحرافات باطنی اتفاق بیفتد.

معاون بین المللی مجمع جهانی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها در ادامه صحبت‌های خود تصریح کرد: در موقعیتی که امکان انحرافات باطنی وجود دارد، امام باید از هدایت نوع دوم و راه‌های رساندن مردم به کمال و مطلوبات دینی استفاده کند.

وی همچنین اظهار کرد: حالت انتظار زمانی برای انسان اتفاق می‌افتد که حالت درونی و درواقع نفوس او و همچنین ارواح درونی اش بر این محور استوار شده باشد.

نصیری فرد توضیح داد: فراهم شدن حالت انتظار در درون انسان به این معنا است که هر چقدر مردم زمینه خوبی‌ها و پرورش آن‌ها را در درون خود بیشتر فراهم کنند، عنایت امام زمان (عج) نسبت به آن‌ها بیشتر می‌شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود افزود: پیش از استوار شدن افراد در زمینه انتظار و مباحث مربوط به آن، چنین پرسشی مطرح می‌شود که آیا هر فردی چنین توانایی را دارد که به عنوان فرد منتظر نامیده شود؟

رئیس اندیشکده راهبردی مطالعات جهان همچنین اظهار کرد: داشتن حالت انتظار یکطرفه نیست بلکه موضوعی دو طرفه است به این معنا که تا زمانی که نور هدایت معنوی امام زمان (عج) به فرد نفوذ نکند، حالت انتظار در او ایجاد نمی‌شود چراکه آمدن امام در واقع برای هدایت و رسیدن مردم به کمال است.

حجت الاسلام والمسلمین نصیری فرد گفت: حالت انتظار به معنای تقویت کمالات درونی انسان برای بهره مندی از عنایت‌های امام معصوم است.

وی ادامه داد: زمانی که ما قلبمان را از صفت‌های زشت و رذایل اخلاقی پاک کردیم آنگاه عنایت امام زمان (عج) شامل حالمان می‌شود به این معنا که نور معرفت و هدایت امام معصوم به سمت ما می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که نور هدایت و معرفت امام زمان (عج) به سمت فردی روانه شود، در چنین موقعیتی، حالت انتظار و ویژگی‌های آن در انسان مورد نظر شکل می‌گیرد.

منبع: میزان

انتهای پیام/

امام زمان (عج) مومنان را به صورت باطنی هدایت می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۲۷ مهر ۱۳۹۷
ما بايد زمينه را براي ظهور امام عزيزمان اماده كنيم و بايد هر شخصي از خودش شروع كند. ما بايد با نفس خود مبارزه كنيم تا منكرات در جامعه از بين برود امر به معروف و نهي از منكر را بايد در جامعه گسترش بديم واجباتمان را به خوبي انجام بديم و محرمات را ترك كنيم از بزرگان دين روايت هست كه رزق حلال انسان را بسوي خداوند هدايت ميكند همه با هم بايد شروع كنيم تا به نتيجه برسيم در قران كريم داريم كه ميفرمايد سر نوشت هيچ قومي تغيير نمي كند مگر انكه خودشان بخواهند. منتظر واقعي پاك و سالم زندگي ميكند. امام عزيزمان فرمودند براي ظهور من زياد دعا كنيد. اللهم عجل لوليك الفرج
Iran (Islamic Republic of)
سیدروح الله
۲۲:۳۴ ۲۷ مهر ۱۳۹۷
خوب بودتصاویر درموردمطلب کمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۳ ۲۷ مهر ۱۳۹۷
ممنون. مختصر و مفید بود.
یا حق
Iran (Islamic Republic of)
عباس س
۱۸:۰۹ ۲۷ مهر ۱۳۹۷
بسم الله الرحمن الرحیم ؛ این تفکر غلطی است که عده ای می گویند امام زمان عج در بین مردم حضور فیزیکی ندارد ، ایشان الحمدالله هم حضور فیزیکی دارند و هم تمام مسائل را رصد کرده و مدیریت میکنند ؛ اگر ما حضور ایشان را درک نمی کنیم مشکل از خود ما است نه از عدم حضور فیزیکی ایشان . وقتی پیامبر عظیم الشان ما حضرت محمد ص می فرماید : همانطور که مردم از وجود خورشید پشت ابر بهرهمند میشوند در زمان غیبت فرزندم مهدی هم از وجود ایشان بهرمند می شوند ؛ این نشانه حضور فیزیکی است اما شخص امام زمان عج موظف هستند با هرکس به اندازه عقلش با ایشان برخورد کند وقتی ما حقوق فردی ، خانوادگی و اجتماعی خود و دیگران را ضایع میکنیم ، اسرار و اموال و ناموس مردم را حفظ نمی‌کنیم و از دید خداوند و معصومین ع متهم به خیانت می شویم چطور حضور امام زمان عج را درک کنیم و مسلما ایشان با خیانتکاران کاری ندارد پس بهتر است برای اینکه در نزد خداوند و معصومین ع شخص امینی شناخته شده باشیم ابتدا اسرار و اموال و ناموس مردم را حفظ کنیم و برای اینکار ابتدا دهان خود را ببندیم و دروغ نگوئیم و هرچه جزء اسرار مردم است را حفظ کنیم دوم چشم خود را از ناموس و اموال اسرار مردم ببندیم سوم گوش خود را از غیبت تهمت و دروغ و اسرار مردم ببندیم چهارم از ارتباط با خیانتکاران پرهیز کنیم و به انها بها ندهیم پنجم برای دیگران همان را بپسندیم که برای خود می پسندیم و ششم و... شرمنده مجبور به خلاصه گویی بودم و لا قوه الا باالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۹ ۲۷ مهر ۱۳۹۷
الهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۲۷ مهر ۱۳۹۷
تویی که منفی دادی
واقعا میخوام بدونم چرا؟
یعنی با امام زمان هم دشمنی؟؟