اشرف غنی: رای دادن حق مردم و یک وجبیه ملی و دینی است

اشرف غنی پس از انداختن رای خود در صندوق گفت: رای دادن حق مردم و همچنین یک یک وجیبه ملی و دینی است.

اشرف غنی: رای دادن حق مردم و یک وجبیه ملی و دینی استبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، روند رای دهی انتخابات پارلمانی افغانستان صبح امروز با حضور محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در لیسه امانی شهر کابل  آغاز شد.

روند رای دهی انتخابات مجلس نمایندگان کشور از ساعت 7:00 صبح به وقت محلی امروز شنبه 28 میزان/ مهر رسما آغاز شد و قرار است که این روند تا ساعت تا ساعت 4:00 بعد از ظهر امروز ادامه داشته باشد و احتمال تمدید آن نیز وجود دارد.

رئیس جمهور افغانستان پس از انداختن رای خود در صندوق در سخنانی گفت: رای دادن حق مردم و همچنین یک یک وجیبه ملی و دینی است.

اشرف غنی بیان داشت: امروز با آغاز انتخابات پارلمانی ناباوری به باور و شک به یقین تبدیل شد.

وی برگزاری انتخابات امروز را یک موفقیت بزرگ برای حکومت و مردم افغانستان دانست و از کاندیدها انتخابات مجلس تشکر کرد که خود را نامزد کردند، در مبارزات سهم گرفتند و مردم را بسیج کردند تا در انتخابات شرکت کنند.

اشرف غنی اشتراک مردم در انتخابات و گزینش نمایندگان بر اساس انتخابات آزاد را نشانه باورمند به قانون اساسی افغانستان دانست و گفت: رای مردم را یک امانت است که باید به فرد امین و مورد نظر داده شود.

وی تاکید کرد: مردم آزاد هستند به هر کسی که می خواهند رای بدهند و بر اساس قانون اساسی وکلای پارلمان را انتخاب کنند.

اشرف غنی همچنین از تمام شهدای راه آزادی، شهدای مبارزه با تروریسم بین المللی، شهدای خانواده رسانه ها، ناظرین، افراد ملکی به خصوص شهید جنرال عبدالرازق و شهید مومن حسین خیل قدردانی کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار