مدیر عامل شرکت متروی‌ تهران در جمع خبرنگاران:

ایستگاه‌های خط ۷ مترو در صورت تأمین مالی تا ۳ ماه دیگر راه‌اندازی می‌شوند

علی امام گفت: اگر منابع مالی تأمین شود، ایستگاه‌های حدفاصل ایستگاه بسیج و مهدیه در خط ۷ مترو قابل بهره‌برداری خواهند شد.

ایستگاه‌های خط 7 مترو در صورت تأمین مالی تا 3 ماه دیگر راه‌اندازی می‌شوندبه گزارش خبرنگار  حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی امام مدیرعامل‌ شرکت متر‌وی تهران در حاشیه تکمیل قطعه شمالی بزرگراه‌ صیاد شیرازی در جمع خبرنگاران حضور یافت و در پاسخ به سئوالی در خصوص علت تأخیر‌های پی در پی در افتتاح و تکمیل خطوط 6 و 7 متروی‌ تهران گفت: شهرداری تهران به لحاظ مالی دچار مشکلات فراوانی است که به صورت طبیعی این مشکلات بر روی پروژه‌های مترو هم اثر می‌گذارد و لذا اصلی‌ترین علت تأخیر در تکمیل خطوط 6 و 7 مترو مسائل مالی است.

مدیر عامل شرکت متروی‌ تهران با بیان اینکه موضوع دیگر مربوط به اوراق مشارکت است، گفت: استفاده از اوراق مشارکت می‌تواند کمک کننده مترو باشد؛ در حالی که در سال 96 این موضوع منتفی شد و فقط 700 میلیارد تومان که مربوط به خط 7 بود فروخته شد و هنوز هم به دست ما نرسیده است.

وی در خصوص تأمین نشده هزار و 300 میلیارد تومان اوراق مشارکت اظهار کرد: چون شهرداری نتوانست وسیله‌های لازم را تأمین کند، لذا این هزار و 300 میلیارد به طور کامل در مرحله فروش قرار نگرفت.

مدیر عامل شرکت متروی‌ تهران با بیان اینکه همه شهرداری‌های کشور در مشکلات مالی هستند، اظهار کرد: علت این است که همه شهرداری‌ها به علت رکود چندین ساله ساخت و ساز و تأمین درآمدی مستقیم دچار مشکل هستند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر پیمانکاران‌ برای عملیات اجرایی آماده کار هستند و فقط مشکل مالی داریم؛ چنانچه‌ حدفاصل‌ ایستگاه بسیج و مهد‌یه در خط 7 سه ماه کار دارد و اگر منابع مالی آن تأمین شود ظرف 3 ماه راه‌اندازی خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: شهرداری تهران ، مترو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار