اوضاع نابسامان بسکتبال در روزهای حساس انتخابی جام جهانی

تیم ملی بسکتبال ایران در آینده نزدیک مسابقات انتخابی جام جهانی را پیش رو دارد، اما در وضعیت نابسامانی به سر می‌برد.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی بسکتبال ایران پس از شکست مقابل تیم ملی ژاپن در نبرد انتخابی جام جهانی بسکتبال، حالا کار سختی برای تصاحب سهمیه این مسابقات دارد و باید دیدارهای حساسی را مقابل تیم های فیلیپین و استرالیا برگزار کند. دیدارهایی که بدون شک با وحود سختی بسیار برای آسمان خراش های ایران نبرد مرگ و زندگی به شمار می‌رود.

با این تفاسیر و در شرایطی که به نظر می‌رسد تیم ملی باید به دور از حاشیه و در آرامش کامل خود را آماده این مسابقات کند، هر روز اخباری عجیب و غریب از فدراسیون به گوش می‌رسد که به نظر می‌رسد، آن آرامشی که باید در تیم ملیِ این روزها حاکم نیست.

زمانی که محمود مشحون پس از سال ها ریاست در فدراسیون بسکتبال جای خود را به رامین طباطبایی داد، خیلی‌ها انتظار تحولات مثبتی در این فدراسیون داشتند. اما این اتفاق آن طور که پیش بینی می شد رخ نداد و بر عکس شاهد ناکامی‌هایی بودیم که امیدهای اهالی بسکتبال را برای آینده روشن این رشته کمرنگ کرد.

در دوران مدیریت طباطبایی تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان جام جهانی را از دست دادند و تیم ملی از رسیدن به قهرمانی بازی‌های آسیایی نیز بازماند و حالا برای حضور در جام‌جهانی نیز کار بسیار دشواری دارد.

اوضاع نابسامان بسکتبال در آستانه نبردهای حساس

 البته در این میان نقاط روشنی نیز در بسکتبال به ویژه در بخش بانوان رخ داد اما این روزها نگرانی های زیادی پیرامون این رشته وجود دارد، به ویژه اینکه تیم ملی بسکتبال ایران مسابقاتی بسیار مهم و حیاتی را پیش رو دارد، با این حال در زمانی که تیم ملی بسکتبال باید بر روی مسابقات انتخابی و صعود به جام جهانی تمرکز کند اسیر اختلاف‌های عجیب درون ساختاری شده که می‌تواند اتفاق‌های جبران ناپذیری را رقم بزند.

موضوعی که بیش از هر اتفاق دیگری در روزهای اخیر در رسانه ها مطرح شد و اظهار نظرهای متفاوتی را به همراه داشت، موضوع عدم تامین نیازهای ورزشکاران حاضر در اردو بود. اتفاقی که از مصاحبه یک ملی پوش آغاز شد و رفته رفته واکنش های شدیدالحن سرپرست و در ادامه کاپیتان تیم ملی را به همراه داشت و بسکتبال را وارد حواشی جدیدی کرد. اظهار نظرهای صورت گرفته از سوی فدراسیون نشینان به کمبود بودجه و مشکلات اقتصادی فدراسیون برمی‌گشت، آن هم در شرایطی که به گفته کاپیتان تیم ملی این مشکلات در زمان ریاست قبلی نیز وجود داشت اما هرگز موجب رخ دادن اتفاقات این چنینی و اهانت به ملی پوشان برای یک وعده غذایی و موضوعاتی از این قبیل نشده بود.

اوضاع نابسامان بسکتبال در آستانه نبردهای حساس

با وجود تمام انتقاداتی که نسبت به مدیریت محمود مشحون در فدراسیون بسکتبال وجود داشت  اما بزرگترین ویژگی این مدیر کهنه کار این بود که هیچوقت گلایه نمی‌کرد و حتی در 2 سال آخری که طبق گفته حامد حدادی بودجه ای از وزارت ورزش نمی‌گرفت حرف از بی‌پولی نزده بود. اما اکنون شرایط فدراسیون به جایی رسیده که به خاطر مشکلات مالی لبنیات را از وعده‌های غذایی ورزشکاران حذف کرده‌ اند و در ادامه مصاحبه هایی توهین آمیز انجام می دهند و ملی پوشان را آزرده می‌کنند.

از طرفی زمانی که رامین طباطبایی تصمیم به حضور در انتخابات بسکتبال گرفت بارها و بارها شعارهای اقتصادی سر داد و مدعی شد که در این بخش اتفاقات خوبی را رقم خواهد زد اما بعد از گذشت زمانی نزدیک به 10 ماه هنوز هیچ کدام از این وعده ها عملی نشده است.

با تمام این تفاسیر و در شرایطی که به گفته طباطبایی سوء تفاهم ها و آزردگی ملی پوشان از سرپرست تیم ملی و مدیر تیم های ملی برای اظهار نظرهای تند وی ، رفع شده است، اما بازیکنان گویا هنوز از این مشکل عبور نکرده و کماکان از مسعود قاسمی، دلگیر هستند. در واقع با اینکه رامین طباطبایی رئیس فدراسیون تاکید کرده که سوء تفاهم ها بر طرف شده و رابطه بین بازیکنان و سرپرست تیم ملی خوب است اما ملی‌پوشان بارها و بارها اعلام کرده‌اند که اگر قاسمی از بسکتبالیست‌ها عذرخواهی نکند وارد اردو نخواهند شد.

موضوع دیگری  که این روزها پیرامون بسکتبال مطرح می شود و در رسانه ها به گوش می رسد، موضوع مربوط به اختلاف نظری است که ملی پوشان با کادر فنی دارند. البته این موضوع از سوی فدراسیون با واکنش همراه بوده است و اسدالله کبیر عضو کمیته فنی فدراسیون بسکتبال در این باره گفته است: «این صحبت‌ها مطرح شده اما بازیکنی که با کادر فنی اختلاف دارد، جایی در تیم ندارد. فدراسیون از عملکرد کادر فنی رضایت دارد و بازیکنان باید خودشان را با شرایط فعلی وفق دهند و حق تعیین تکلیف برای فدراسیون را ندارند.»

اوضاع نابسامان بسکتبال در آستانه نبردهای حساس

این روزها که بسکتبال نیاز به آرامش دارد اخبار خوبی به گوش نمی رسد، تیم ملی بسکتبال ایران راه سختی برای رسیدن به جام جهانی دارد و اهمیت مسابقات جام جهانی بسکتبال باتوجه به اینکه بهترین تیم آسیایی این رقابت ها سهیه المپیک توکیو را بدست می آورند، حساسیت  ماجرا را بیشتر می کند. حواشی عجیب و وضعیت نابسامان این روزها باید هر چه سریعتر از سوی اهالی بسکتبال مدیریت شود در غیر این صورت باید منتظر بزرگترین ناکامی سالهای اخیر بسکتبال یعنی عدم راهیابی به جام جهانی باشیم.


بیشتر بخوانید:

از نبود ماست در اردو تا بحث شام در فرودگاه/ بسکتبال اسیر حواشی عجیب!

شکست تیم بسکتبال سه نفره دختران مقابل آلمان

بهلول زاده در جمع ۱۸ نفر برتر قرار گرفت


انتهای پیام/

نگاهی به وضعیت این روزهای بسکتبال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار