خرید سه هزار تن خرما در خرمشهر

مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر گفت: سه هزار تن خرمای عمدتا رقم استعمران از سوی کارگاه‌های بسته بندی در این شهرستان خریداری شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛محمد مطرودی مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر گفت: از سه هزار تن خرما یکهزار تن خرمای درجه یک از شهرستان اهواز به نرخ ۲۹ هزار ریال و مابقی خرمای درجه ۲ به نرخ ۲۴ هزار و ۶۰۰ ریال از شهر‌های آبادان، خرمشهر و شادگان است که تحویل کارگاه‌های تحت پوشش اتحادیه خشکبار شده است.

وی خرید حمایتی خرما توسط تعاونی روستایی را ۳۵ تن بیان کرد و افزود: علاوه بر این ۳۵ تن خرمای حمایتی از سوی تعاونی روستایی که ۱۰ درصد درجه ۲ به قیمت هر کیلوگرم ۲۴ هزار و ۶۰۰ ریال و ۹۰ درصد خرمای درجه سه به نرخ ۲۱ هزار ریال می‌باشد از نخلداران خریداری شد.

مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر عمده خرمای صادراتی رقم استعمران و زاهدی عنوان کرد و گفت: در تابستان امسال ۲ هزار و ۱۰۰ تن خرما از ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار نخلستان‌های باور خرمشهر برداشت شد که نسبت به تولید خرمای سال گذشته ۷۵ درصد کاهش داشته است.

مطرودی کاهش تولید خرما در نخلستان‌های خرمشهر را ناشی از خشکسالی و شوری آب عنوان کرد و افزود: در سال گذشته هشت هزار و ۲۰۰ تن خرما از ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار نخیلات خرمشهر برداشت که از این میزان ۶ هزار و ۵۰۰ تن مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری و صادر شد.

وی گفت: در سال گذشته ۱۱ کارگاه بسته بندی خرما در شهرستان خرمشهر فعالیت می‌کرد، ولی امسال فقط سه کارگاه فعال می‌باشند.

شهرستان خرمشهر سه هزار و ۷۰۰ هکتار نخیلات دارد که از این میزان دوهزار و ۱۰۰ هکتار بارور و یکهزار و ۹۰۰ هکتار به مرحله ثمر دهی نرسیده است.

انتهای پیام/ د

خرید خرما در خرمشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.