حضور ۱۲۱ سنگنورد برتر ایرانی و خارجی در چهارمین جشنواره جهانی سنگنوردی بیستون

۱۲۱ سنگنورد برتر ایرانی و خارجی در چهارمین جشنواره جهانی سنگنوردی بیستون باهم به رقابت خواهند پرداخت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  جلال عزیزی معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه با اشاره به آغاز چهارمین جشنواره جهانی سنگنوردی بیستون از فردا (۲۹ مهر)، گفت : ۱۰۰ سنگنورد داخلی و ۲۱ سنگنورد خارجی طی چهار روز در این جشنواره باهم رقابت خواهند کرد.

وی گفت : مراسم افتتاحیه این جشنواره عصر فردا (یکشنبه) با حضور رئیس فدراسیون کوهنوردی و مسئولان ارشد استانی در بیستون برگزار خواهد شد.

معاون ورزش و جوانان استان از حضور سه میهمان ویژه خارجی در این جشنواره خبرداد و اظهار کرد: جرالدین فاسناچ (از قهرمانان بیس جامپینگ جهان)، آنجلیکا رینر (قهرمان سه دوره یخ نوردی دنیا) و آلیس شسن (برنده کلنگ طلایی سال ۲۰۱۵) میهمانان ویژه این مراسم هستند.

این مسئول معتقد است، استفاده از تجربیات این کوهنوردان بزرگ به ارتقاء سطح کوهنوردی کرمانشاه کمک شایانی خواهد کرد.

وی تصریح کرد: شرکت کنندگان در این جشنواره در هتل پنج ستاره کاروانسرای تاریخی بیستون اسکان داده می‌شوند.

عزیزی با بیان اینکه دیواره بیستون با ۱۲۰۰ متر ارتفاع، بلندترین دیواره سنگنوردی کشور و جزو پنج دیواره اول دنیا محسوب می‌شود، گفت: یکی از اهداف اصلی برگزاری این جشنواره معرفی ظرفیت‌های کوه بیستون و مجموعه اطراف آن است.

وی یادآورشد: از آنجایی که این دیواره در کنار جاده اصلی قرار دارد و یک هتل نیز در جنب آن واقع شده، در هیچ جای دنیا شاهد وجود چنین دیواره‌ای با این ظرفیت‌ها نیستیم .

انتهای پیام/د

کرمانشاه میزبان جشنواره جهانی سنگ نوردی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار