مدیرکل اداره استاندارد کرمانشاه

هفت هزار و ۲۰۰ بازرسی از سطح بازار انجام شده است

مدیرکل اداره استاندارد کرمانشاه گفت : از ابتدای سال جاری تاکنون هفت هزار و ۲۰۰ نوع کالا در سطح بازار استان نمونه گیری و بازرسی شده که ۲ هزار مورد آن فاقد استاندارد بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  نیازی مدیرکل اداره استاندارد کرمانشاه گفت: اداره کل استاندارد استان در چهار سال گذشته ۸۱ طرح ملی به سازمان ملی استاندارد پیشنهاد کرده و همچنین ۳۵۰ مورد طرح استانداردسازی در استان را به روز رسانی کرده است.

وی از تدوین استانداردسازی ۱۷ محصول و کالای تولید استان برای تجاری سازی آن‌ها در سطح ملی و بین المللی خبر داد و افزود: تاکنون شاخص‌های استاندارد روغن حیوانی و نان برنجی تدوین شده و قیر طبیعی نیز در حال انجام است.

نیازی در ادامه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون هفت هزار و ۲۰۰ نوع کالا در سطح بازار استان نمونه گیری و بازرسی شده که ۲ هزار مورد آن فاقد استاندارد بوده است.

وی بیشتر کالا‌های غیراستاندارد را مربوط به برچسب‌های تقلبی آن‌ها به ویژه در لوازم خانگی و کیفیت آن‌ها دانست و بیان داشت: کرمانشاه رتبه برتر در کشف کالا‌های غیراستاندارد را در کشور دارد.

مدیرکل اداره استاندارد کرمانشاه در ادامه از کشف ۳۴ واحد تولیدی غیراستاندارد مصالح ساختمانی در استان در طول سال گذشته خبر داد که با همکاری دادگستری این واحد‌ها پلمب شدند و تاکنون ۱۶ واحد آن‌ها برای کسب استاندارد اقدام کرده اند.

نیازی با بیان اینکه اداره استاندارد اصلا قصد مچ گیری ندارد، اظهار داشت: هدف این سازمان فقط جلوگیری از اتفاقات ناگوار جانی و مالی برای هموطنان است.

 

 

انتهای پیام/د

۳۵۰ مورد طرح استانداردسازی در استان را به روز رسانی شده است

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، جلسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار