استان کرمانشاه در کشور رتبه هفتم صادرات را دارد

رییس اتاق بازرگانی کرمانشاه از رشد ۴۰ درصدی صادرات از مرزهای کرمانشاه خبر داد و پیش‌بینی کرد صادرات استان امسال به ۳ میلیارد دلار برسد.

استان کرمانشاه در کشور رتبه هفتم را از نظر صادارت دارد  به گزارش     گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  کیوان کاشفی رییس اتاق بازرگانی کرمانشاه   گفت: آمار صادرات در ۶ ماه اول امسال یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار در سطح استان بوده که نسبت به سال قبل ۴۰ درصد افزایش داشته این در حالی است که کل صادرت سال گذشته ۲ میلیارد دلار بوده است و  پیش بینی می شود تا پایان سال سه میلیارد دلار صادرات از طریق مرزهای استان انجام شود که رکورد خوبی است .

کاشفی گفت: این کسب رکورد در حالی است که مشکلات نوسانات نرخ ارز و صدور بخشنامه های متنوع ممنوعیت صادرات همچنین مشکلات زیر ساختی در مرزها در کنار کمبود منابع وجود داشته است.

وی بیان کرد: در زمینه صدور کارت های بازرگانی حدود ۶۲۰ کارت بازرگانی برای فعالین اقتصادی صادر شده و ۷۰۰ نفر نیز به صورت موردی این کارت های بازرگانی را دارند که به صورت غیر متمرکز در برخی سالها نسبت به صاردات و واردات اقدام می کنند.

به گفته کاشفی، استان کرمانشاه در کشور رتبه هفتم را از نظر صادارت دارد که امیدواریم با سرمایه گذاری در حوزه زیر ساختها شاهد افزایش کالاهای صادراتی باشیم.

انتهای  پیام/ز

آمار صادرات در ۶ ماه اول امسال یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار در سطح استان بوده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار