صادرات ۸۰ درصدی گل و گیاه مازندران به استان‌های کشور

مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران گفت: استان با تولید ۴۰۰ میلیون واحد گل و گیاه ۸۰ درصد این محصول را به سراسر کشور صادر می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،عزیزاله شهیدی فر مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران از تدوین سند توسعه در بخش گل و گیاه بعنوان یکی از هفت محصول اقتصادی و استراتژیک استان خبرداد و گفت: ۸۰ درصد گل و گیاه استان به سایراستان‌ها صادر می‌شود.

وی با ااشاره به تولید سالانه ۴۰۰ میلیون واحد گل و گیاه در استان افزود: براساس برنامه ششم توسعه تولید گل و گیاه دراستان به ۵ درصد افزایش خواهد یافت.

مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران صادرات گل و گیاه از استان به خارج کشور را کمتر از یک درصد اعلام کرد و افزود: این رقم در برنامه درازمدت به ۱۰ درصد در بخش صادرات گل وگیاه استان افزایش می‌یابد .

مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه ۱۶۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی استان اختصاص یافته است گفت: از این میزان ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار بخش کشاورزی جذب شد بخش عمده‌ای از این تسهیلات در حوزه گل و گیاه بوده است.

شهیدی فر افزود: در چند سال اخیر توجه ویژه‌ای به تولید و صادرات گل استان شده است که جهادکشاورزی برنامه‌های مدونی در احداث گلخانه‌ها و فضای باز تولیدات گل در دست اقدام دارد.

همچنین مصرف گل در دنیا ۲۰۰ شاخه و در ایران ۱۰ شاخه در سال است که ارزش اقتصادی صادرات گل ایران ۲۴ میلیون دلار و در دنیا ۲۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

انتهای پیام/ر

اختصاص اعتبار برای توسعه در بخش گل و گیاه مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.