نیوزیلند هم از حضور در نشست سرمایه‌گذاری عربستان انصراف داد

وزیر تجارت نیوزیلند ضمن محکوم کردن قتل جمال خاشقجی بدست عربستان سعودی اعلام کرد مقامات این کشور در نشست آتی ریاض شرکت نخواهند کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، «دیوید پارکر»، وزیر تجارت نیوزیلند امروز (یکشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیوزیلند قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی بدست عربستان را محکوم می‌کند و در نشست سرمایه‌گذاری ریاض شرکت نخواهد کرد.

وی در ادامه این بیانیه افزود: هیچ مقام نیوزیلندی در نشست «طرح سرمایه‌گذاری آتی» که قرار است در ریاض، پایتخت عربستان برگزار شود، شرکت نخواهد کرد.

جمال خاشقجی از تاریخ دوم اکتبر سال جاری میلادی پس از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شده بود. مقامات ترکیه‌ای پیشتر اعلام کرده بودند که تعدادی فایل صوتی و ویدئویی در اختیار دارند که نشان می‌دهد یک تیم امنیتی سعودی پس از ربودن خاشقجی، او را داخل کنسولگری به قتل رسانده است.

عربستان سعودی که در طول این مدت از ناپدید شدن جمال خاشقجی اعلام بی‌اطلاعی کرده بود، بامداد شنبه به ناچار اعتراف کرد که او را داخل کنسولگری به قتل رسانده است. این اعتراف عربستان، انتقاد مقامات آمریکایی زیادی را به دنبال داشت و همه آنها خواستار واکنش دولت آمریکا به این اقدام عربستان سعودی شدند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هم مسئولیت تصمیم‌گیری درباره تنبیه عربستان به دلیل قتل خاشقجی را به گردن کنگره این کشور انداخت.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، ترکیه ، قتل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار