کومی: ترامپ و جمهوری‌خواهان آمریکا را نابوده کرده‌اند

رئیس سابق اف بی آی از دونالد ترامپ و حزب جمهوری‌خواه آمریکا به دلیل نابود کردن این کشور انتقاد کرد.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوانبه نقل از نیوزویک، «جیمز کومی»، رئیس سابق اف بی آی روز گذشته (شنبه) در حساب توییتر خود نوشت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و حزب جمهوری خواه، این کشور را نابود کرده‌اند.

کومی در حساب توییتر خود نوشت: آمریکا باید یک نور درخشان برای جهان باشد، نوعی از دموکراسی را داشته باشد که برای حقیقت ارزش قائل شود، به آزادی مطبوعات احترام بگذارد، از حقوق‌بشر حمایت کند و با قاتلان، ظلم و ستم و اقدامات تعصب‌آمیز مقابله کند. دونالد ترامپ و حزب جمهوری خواه درخشش این نور را از بین برده‌اند.

جیمز کومی این اظهارات را پس از آن مطرح کرد که دونالد ترامپ تلاش کرد مرگ «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی بدست عربستان را بی‌اهمیت جلوه دهد و همچنین در یک گردهمایی از حمله فیزیکی یک نماینده جمهوری خواه به یک خبرنگار حمایت کرد!

پس از اعتراف عربستان به قتل خاشقجی در داخل کنسولگری عربستان در استانبول، دونالد ترامپ این اقدام ریاض را محکوم نکرد. حتی با وجود اینکه ترامپ پیشتر گفته بود در صورتی که مشخص شود خاشقجی بدست عربستان کشته شده است، این کشور را مجازات می کند؛ اما تنبیه عربستان را به کنگره واگذار کرد.

جیمز کومی پیش از این هم بارها از ترامپ و ریاست جمهوری‌اش انتقاد کرده بود. وی پیشتر گفته بود نحوه ریاست جمهوری ترامپ شبیه به رهبری یک گروه اوباش است از این نظر که در ریاست جمهوری ترامپ همه چیز به رئیس بستگی دارد.

دونالد ترامپ در مه سال گذشته میلادی جیمز کومی را در حالی که مشغول انجام تحقیقاتی درباره ادعای دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا بود، از سمت ریاست اف بی آی برکنار کرد. دونالد ترامپ تاکنون بارها ادعای دخالت روسیه در این انتخابات را تکذیب کرده است. کومی پیشتر در مقابل کمیته اطلاعاتی سنا شهادت داد که دونالد ترامپ از او خواسته بود تحقیقات درباره ارتباط مایکل فلین، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا با روسیه را متوقف کند؛ این درحالی است که ترامپ آن را تکذیب کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار