اجرای طرح انسداد مبادی بی‌سوادی در استان بوشهر

استاندار بوشهر با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌ها برای جذب کودکان و ترک تحصیل‌کرده‌ها به کلاس‌های درس گفت: اجرای طرح انسداد مبادی بی‌سوادی در استان بوشهر در اولویت برنامه‌های شورای آموزش و پرورش قرار دارد.

اجرای طرح انسداد مبادی بی‌سوادی در استان بوشهربه گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند ظهر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر با تسلیت ایام اربعین حسینی بر عملیاتی شدن طرح ساخت آموزشگاه دبیرستان دانشگاه خلیج فارس در شهرک نیایش بوشهر تاکید کرد وگفت: پس از تملک زمین از سوی اداره کل راه و شهرسازی تا هفته آینده باید عملیات ساخت آموزشگاه دبیرستان دانشگاه خلیج فارس بوشهر آغاز شود.

وی با اشاره به توسعه زیرساخت‌های کلاس‌های درس آموزش و پرورش در شهرستان‌ها و مناطق مختلف استان بوشهر تصریح کرد: اجرایی شدن مصوبات شورای آموزش و پرورش نشان از توجه ویژه به زیرساخت‌های آموزشی در استان است که از خدمات این شورا قدردانی می‌شود.

استاندار بوشهر به اجرای طرح انسداد مبادی بی‌سوادی در استان پرداخت و تصریح کرد: همه شورا‌های آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان بوشهر باید از همه ظرفیت‌ها برای اجرای طرح انسداد مبادی بی‌سوادی استفاده کنند.

گراوند با بیان اینکه عوامل بسیاری در ترک تحصیل برخی افراد وجود دارد تاکید کرد: تاکنون از شناسایی ۳۹۰ نفری که ترک تحصیل کرده‌اند ۲۷۳ نفرشان جذب کلاس‌های درس شده‌اند که باید زمینه جذب مابقی این افراد در کلاس‌های درس فراهم شود.

وی با تاکید بر تبیین جایگاه آموزش و پرورش استان بوشهر در عرصه وضعیت کیفی آموزشی گفت: استان بوشهر در بسیاری از طرح‌ها و برنامه‌ها در کشور پیشتاز است که باید وضعیت کیفی آموزشی و جایگاه استان در کشور در شورای آموزش و پرورش تبیین و ارائه شود.

استاندار بوشهر با اشاره به ساخت یک هزار واحد مسکونی ویژه مددجویان کمیته امداد با مشارکت استانداری بوشهر افزود: برای اجرای این طرح ۲۰ میلیارد تومان مصوب و تخصیص داده شده و بوشهر تنها استانی در کشور که به این مهم پرداخته است.

گراوند حمایت از دستگاه آموزش و پرورش را یکی از ضرورت‌ها دانست و تاکید کرد: آموزش و پرورش همواره مورد حمایت استاندار و مسئولان دستگاه‌های اجرایی است چرا که موفقیت جامعه در راستای تعلیم و تربیت و موفقیت دانش‌آموزان است.

وی با تاکید بر برطرف کردن نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت آموزش و پرورش گفت: تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان یکی از اولویت‌های شورای آموزش و پرورش است که این مهم مورد حمایت قرار دارد.

استاندار بوشهر توجه به وسائل خنک‌کننده کلاس‌های درس را یک ضرورت دانست و افزود: این مهم باید مورد توجه اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان بوشهر قرار بگیرد تا نیاز‌های مدارس به وسائل خنک کننده محقق شود.

گراوند بر توجه به طرح‌های حوزه سلامت دانش‌آموزان تاکید کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی برای ارتقاء سلامت دانش‌آموزان با آموزش و پرورش همکاری و کمک کند.

انتهای پیام/م

طرح انسداد مبادی بی‌سوادی در استان بوشهر در نقاط و شهرستان‌های مختلف اجراء شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.