گلستان میزبان دوازدهمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: گنبد کاووس برای دومین سال متمادی میزبان جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام خواهد بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازگرگان؛ ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان درجلسه هماهنگی این جشنواره گفت: دوازدهمین جشنواره اقوام روز‌های ۹ آبان تا ۲ آذر به میزبانی شهرستان گرگان و در روز‌های چهارم تا هفتم آذر به میزبانی شهرستان گنبدکاووس برگزار می‌شود.

وی با اشاره به میزبانی گنبدکاووس گفت: برگزاری نخستین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام سال گذشته در این شهرستان تجربه موفقی بود و امسال نیز امیدواریم با تعامل بین دستگاه‌های اجرایی شاهد تجربه‌ای به یادماندنی از جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام در گنبد کاووس باشیم.

کریمی افزود: این جشنواره همزمان با هفته وحدت و با محوریت وحدت اقوام در ۳ بخش، اجرای موسیقی اقوام، گردشگری روستایی و صنایع دستی اقوام برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: افتتاح متمرکز ۳۵ طرح بوم گردی گلستان با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور به صورت ویدئو کنفرانس همزمان با جشنواره از دیگر برنامه‌های این سازمان است.

عبدالقدیر کریمی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس نیز گفت: برگزاری جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت‌های مختلف این شهرستان به مردم نقاط مختلف کشور و جهان است.

وی ادامه داد: گنبدکاووس به عنوان شهر ملی فرش ترکمن ثبت شده و پرونده آن برای ثبت جهانی به عنوان شهر جهانی فرش ترکمن به یونسکو ارسال شده است.

کریمی افزود: کارگروه تخصصی برای برگزاری این جشنواره تشکیل میشود تا با بکارگیری تمام ظرفیت‌های شهرستان و نیز ظرفیت رسانه‌ای و فضای مجازی شاهد برگزاری جشنواره‌ای با کیفیت باشیم.

گنبد کاووس با جمعیت ۳۵۰ هزار نفر در شرق استان گلستان قرار دارد.

انتهای پیام/فا
 

دوازدهمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین در گلستان برگزار میشود

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.