جاری شدن اشک حضار پس از عذرخواهی کم‌سابقه نخست‌وزیر استرالیا در پارلمان+ تصاویر

نخست‌وزیر استرالیا در پارلمان با عذرخواهی کم‌سابقه در تاریخ این کشور از قربانیان کودک آزاری، اشک حضار را جاری کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، «اسکات موریسون» نخست وزیر استرالیا، روز دوشنبه در یک اقدام کم سابقه از قربانیان آزار جنسی کودکان و خانواده هایشان عذرخواهی کرد. عذرخواهی ملی نخست وزیر که از سال ۲۰۰۸ تاکنون تنها برای دومین بار اتفاق افتاده است اشک برخی از قربانیان این رسوایی را جاری کرد.

جاری شدن اشک حضار از عذرخواهی کم سابقه نخست وزیر استرالیا در پارلمان+ تصاویر

اسکات موریسون پیش از عذرخواهی از قربانیان کودک آزاری در پارلمان در کانبرا –پایتخت استرالیا- ایستاده است.


پس از تحقیقات پنج ساله درباره سوءاستفاده جنسی از کودکان مشخص شد بیش از ۸ هزار مورد کودک آزاری انجام شده است. بیشتر این جرائم در موسسات مذهبی و دولتی که مسئولیت مراقبت از کودکان را داشتند اتفاق افتاده است!

موریسون در کانبرا به قانونگذاران گفت: «امروز ما به عنوان یک ملت می‌دانیم که به خوبی نشنیدیم، باور نکردیم و عدالت را اجرا نکردیم. از کودکانی که از آن‌ها غافل شدیم عذرخواهی می‌کنیم. از خانواده‌هایی که از اعتمادشان سوءاستفاده شد و با عواقب آن دست و پنجه نرم کردند عذرخواهی می‌کنیم».

چنین عذرخواهی‌هایی معمولاً زمانی صورت می‌گیرد که پای یک پشیمانی ملی در میان است؛ برای مثال زمانی که دولت در رقم خوردن یک فاجعه فاحش نقش داشته است به این شکل از مردم عذرخواهی می‌کند.

جاری شدن اشک حضار از عذرخواهی کم سابقه نخست وزیر استرالیا در پارلمان+ تصاویر

اشک‌های زنی که در حال تماشای موریسون است در حالی که او از قربانیان کودک آزاری در خارج از ساختمان پارلمان عذرخواهی می‌کند.


موریسون این عذرخواهی را بار دیگر در حضور حدود ۸۰۰ قربانی کودک آزاری تکرار کرد و اشک بسیاری از آن‌ها جاری شد.

یکی از قربانیان کودک آزاری که در هنگام عذرخواهی رئیس جمهور آنجا بود گفت: «فضای اتاق خیلی سنگین بود و بودن در آنجا خیلی سخت بود. من به آدم‌هایی که در اتاق بودند نگاه کردم و با خودم گفتم در این کشور آدم‌های قوی‌تر از این آدم‌ها وجود ندارد. به همه قربانیان کودک آزاری افتخار می‌کنم».

قربانیان می‌گویند دولت برای حمایت از آن‌ها تلاش کافی نکرده است و موریسون وعده داد نظارت‌ها را تشدید کند. استرالیا طرحی برای پرداخت غرامت به قربانیان در نظر گرفته است. هر کدام از آن‌ها ۱۰۶ هزار دلار دریافت می‌کنند. به دولت استرالیا پیشنهاد شده از کشیش‌های کاتولیک بخواهد وقتی کسی در اتاق‌های اعتراف آن‌ها به کودک آزاری اعتراف می‌کند، آن را گزارش دهند؛ اما هنوز دولت محافظه کار استرالیا در این باره تصمیمی نگرفته است.

«کوین راد» نخست وزیر اسبق استرالیا در سال ۲۰۰۸ از نسلی از بومی‌های این کشور که در پی سیاست‌های «شبیه سازی» بومی‌ها با جامعه سفید پوست از خانواده هایشان جدا شده بودند، عذرخواهی کرد. دولت بر اساس این سیاست‌ها کودکان رنگین پوست را از خانواده هایشان جدا می‌کرد و به موسساتی می‌برد تا پس از تعلیم و تربیتشان آن‌ها را برای ایفای نقش وارد جامعه سفید پوستان کند؛ [اما هدف نهایی این سیاست‌ها از بین بردن بومی‌ها بود].

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
اينا مگه ٢٠٣٠ نداشتن!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
چنین عذرخواهی‌هایی معمولاً زمانی صورت می‌گیرد که پای یک پشیمانی در میان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
کلا دولتای غربی دولتای بی اصل و نصب و نامشروعی هستند که بزور یه جایی رو گرفتن
-
ناشناس
۰۸:۰۵ ۰۱ آبان ۱۳۹۷
درسته
آخرین اخبار