شناسایی یک هزار و ۱۱۲ بیمار خاص در لرستان

مدیرکل بیمه سلامت لرستان گفت: یک میلیون و ۶۰ هزار نفر در استان از خدمات بیمه سلامت بهره مندند که از این مجموع یک هزار و ۱۱۲ نفر بیمار خاص هستند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛شاهدخت فتحی بیرانوند ،مدیرکل بیمه سلامت لرستان گفت: یک میلیون و ۶۰ هزار نفر در استان از خدمات بیمه سلامت بهره مندند که از این مجموع یک هزار و ۱۱۲ نفر بیمار خاص هستند.

 شاهدخت فتحی بیرانوند افزود: در راستای خدمات رسانی به بیماران خاص استان درسال گذشته ۱۸۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
وی با بیان اینکه دارو‌های این بیماران اغلب به صورت رایگان است، اظهار داشت: این بیماران در صورت تمایل به استفاده از دارو‌های خارجی دارای مشابه ایرانی تفاوت هزینه را پرداخت می‌کنند.


فتحی بیرانوند با اشاره به اینکه بیماران دیالیزی، هموفیلی، پیوندی، ام اس و تالاسمی به عنوان بیماران خاص شناخته می‌شوند، ادامه داد: بیماران هموفیلی و تالاسمی خدمات را رایگان دریافت می‌کنند.


وی با بیان اینکه خدمات رسانی به این افراد از افتخارات بیمه سلامت است، اظهار داشت: رقم هزینه‌ای برای این افراد در سال گذشته بالا است چراکه دارو‌های این افراد هزینه بر است.


مدیرکل بیمه سلامت گفت: بیماران پیوندی ۱۰۰ درصد خدمات و بیماران ام اس نیز ۹۰ درصد خدمات و دارو‌ها را رایگان دریافت می‌کنند.


مدیرکل بیمه سلامت لرستان گفت: در راستای همپوشانی بیمه‌ای استان اقدامات خوبی انجام شده که در این راستا تاکنون ۲ هزار نفر شناسایی شده است و تلاش می‌شود که دفترچه بیمه رایگان باید افراد بدون بضاعت و پنج دهک پایین درآمدی ارائه شود.


فتحی بیرانوند ادامه داد: ۲۷۰ هزار نفر از افراد حاشیه نشین استان از سال ۹۳ تاکنون دفترچه رایگان دریافت کردند.


وی اظهار داشت: در حال حاضر ۶۳۷ هزار بیمه شده روستایی تحت پوشش بیمه سلامت استان هستند و ۱۷۷ پزشک و ۱۴۹ ماما خدمات لازم را به این افراد ارائه می‌دهند.

انتهای پیام /ب

 

یک هزار و ۱۱۲ بیمار خاص در لرستان شناسایی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.