مدیرکل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد

سالی پر بارش در انتظار کهگیلویه وبویراحمدی ها

مدیرکل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد پیش بینی‌ بارندگی‌ ماه‌های آینده را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در مجموع امسال سال خوبی داریم.

به گزارش گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛رضا کاکاوندمدیرکل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد : با شروع بارندگی‌های زود هنگام وضعیت بارندگی‌ها در پاییز امسال در حد نرمال پیش بینی می‌شود که امیدوارم روزهای خوب و پر بارشی را داشته باشیم.

کاکاوند وضعیت بارندگی‌ در آبان ماه امسال را نرمال ولی آذرماه و دی ماه را کمتر از میانگین نرمال عنوان کرد و افزود: در بهمن و اسفندماه امسال نیز روند بارشی نرمال را در استان داریم.

مدیرکل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد درجه وقوع پیش بینی‌های فصلی را در حد 60 تا 70 درصد دانست و ادامه داد: افزایش نیم تا یک درجه برای هوای پاییز پیش بینی می‌شود.

کاکاوند با بیان اینکه در سال زراعی 96-97 کاهش 53 درصدی بارش داشتیم، ادامه داد: تاثیرات خشکسالی در این استان به دلیل میانیگن بارش بیشتر به نسبت سایر استان‌ها خود را نشان داده است.

وی ابراز کرد: میانگین بلند مدت بارش در یاسوج 850 میلی متر بوده که هم اکنون به 804 میلی متر رسیده است و در مجموع میزان بارش در سال زراعی 96-97 استان 309 میلی متر بوده در حالی در مدت مشابه سال قبل 388 میلی متر بوده است.

کاکاوند در پاسخ به این سوال که بحث بارور سازی ابرها تا چه میزان موفق است؟ افزود: بارور سازی ابرهای در کشورهای موفق و پیشرفته 10 تا 15 درصد می‌تواند منجر به افزایش بارش شود.

وی بیشترین کاهش بارش در سال زراعی 96-97 را مربوط به شهرستان کهگیلویه با 152.8 میلی متر کاهش دانست و گفت: میانگین بلند مدت بارش استان در این مدت 53 درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/د

بارش باران در یاسوج

برچسب ها: بارش باران ، دمای هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.