رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی؛

واگذاری ۷۴۳ طرح به بخش خصوصی درآذربایجان شرقی

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی گفت: ۷۴۳ طرح قابل واگذاری به بخش خصوصی درآذربایجان شرقی شناسایی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  بهبودی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه ۳۰ هزار میلیارد ریال برای اتمام طرح‌های نیمه تمام در این استان لازم است، گفت: امسال ۷۴۳ طرح قابل واگذاری به بخش خصوصی در استان شناسایی شده است.

وی افزود:سال گذشته ۲۰۰ طرح مشارکتی برای اتمام به بخش خصوصی واگذار شد، اما امسال هنوز با ادارات و نهاد‌ها طرح‌های قابل واگذاری را توافق و قطعی نکرده ایم.

وی افزود: برای اجرای به موقع طرح‌های عمرانی در آذربایجان شرقی حساسیت وجود دارد، اما عوامل مختلفی مثل مسائل فنی، تامین تجهیزات و مسایل مالی پیشرفت طرح‌ها را دچار کندی می‌کند، به طوری که متوسط مدت اجرای طرح‌های ملی در استان ۱۳ سال است.

وی همچنین با اشاره به اینکه برای کاهش آثار منفی نوسانات دلار و حمایت از طرح‌های عمرانی بسته‌های حمایتی در نظر گرفته شده است، گفت: بسته‌های حمایت از پیمانکاران به عنوان طرح ملی در حال آماده سازی است.

وی همچنین با اشاره به وضعیت اشتغال استان و بیان اینکه نرخ بیکاری در آذربایجان شرقی کمتر از متوسط کشوری است، اضافه کرد: نرخ بیکاری در استان حدود ۱۰ درصد است، اما این به معنای شکوفایی اشتغال نیست، چون سهم جمعیتی به علت مهاجرت به پنج درصد و سهم اقتصادی به چهار درصد در کشور کاهش یافته است.

وی تعداد شاغلان آذربایجان شرقی را یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر اعلام کرد و افزود: حدود ۱۵۰ هزار نفر در استان بیکار هستند.

وی همچنین از آماده شدن دومین سند تدبیر و توسعه آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: این سند به زودی رونمایی می‌شود.

بهبودی در خصوص وضعیت قطار شهری تبریز نیز گفت: بر اساس برآورد‌های مالی ابتدای سال جاری برای افتتاح و تکمیل خط یک مترو ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار لازم است.

وی ادامه داد: امسال اعتبار طرح‌های عمرانی در آذربایجان شرقی ۶۰۰ میلیارد ریال و اعتبار هزینه‌ای نیز ۱۸۰ میلیارد ریال است.

وی همچنین با اشاره به اینکه تبریز ۲۰۱۸ نقطه آغاز تحول و توسعه در این کلانشهر است، گفت: جاذبه‌های گردشگری تبریز کهن بیش از دیگر شهر‌های ایران است، اما برای معرفی و تبلیغات این آثار پرداخت مناسب لازم است.

بهبودی، فرصت تبریز ۲۰۱۸ را زمینه بسیار خوبی برای پیشرفت صنعت گردشگری دانست و گفت: کشور‌ها و شهر‌هایی که از صنعت گردشگری به خوبی منتفع می‌شوند از سالیان بسیار گذشته سرمایه گذاری‌های لازم را انجام داده اند.

وی اجرای برنامه‌های هدفمند، آگاهانه با علم، اراده و عزم برای برنامه ریزی و رسیدن به توسعه را از عوامل پیشرفت خواند و افزود: آمار دقیق و اطلاعات، پایه توسعه و پیشرفت بوده و امسال تاکنون برای تحقق برنامه‌های توسعه‌ای استان ۲۶ طرح آماری اجرا شده است.

 

انتهای پیام/ش

نرخ بیکاری در آذربایجان شرقی کمتر از متوسط کشوری است

برچسب ها: اشتغال ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار