1350 زائر اربعین از افغانستان وارد مرز دوغارون شدند

فرماندار تایباد گفت: تاکنون هزار و 350 نفر در قالب 9 کاروان از اتباع افغانستان برای شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی در کربلا از طریق مرز دوغارون در شرق خراسان رضوی وارد ایران شده اند.

1350 زائر اربعین از افغانستان وارد مرز دوغارون شدندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، فرماندار تایباد گفت: تاکنون هزار و 350 نفر در قالب 9 کاروان از اتباع افغانستان برای شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی در کربلا از طریق مرز دوغارون در شرق خراسان رضوی وارد ایران شده اند.

حسین شرافتی راد روز یکشنبه در حاشیه بازدید از مرز دوغارون و روند ورود زائران افغانستانی به ایران طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: زیرساخت های لازم برای عبور آسان و بدون دغدغه زائران کربلا در مرز دوغارون فراهم شده و تمام امکانات و ظرفیت های شهرستان برای رفاه این زائرین به کار گرفته شده است.

وی اظهار داشت: دوغارون تنها گذرگاه رسمی ورود اتباع افغانستان به ایران است لذا برای عبور زائران اربعین حسینی در آمادگی کامل قرار دارد.

وی با تاکید بر لزوم آمادگی دستگاه های خدمات رسان و امدادی برای پذیرش زائرین افغانستانی اربعین حسینی گفت: پیش بینی می شود در این ایام حدود 40 هزار نفر از اتباع افغانستان به قصد سفر به عراق از طریق مرز دوغارون وارد ایران شوند.

شرافتی راد افزود: پلیس مهاجرت و اتباع خارجی نیز با برنامه ریزی های انجام شده این آمادگی را دارد که در صورت افزایش ورود زائران افغانستانی به مرز دوغارون، گیت های خروجی مسافران در این پایانه مرزی را به صورت موقت افزایش دهد تا زائران به آسانی تردد کنند.

وی اظهار داشت: علاوه بر مکانهای اقامتی موجود در تایباد از ظرفیت مدارس و مهمانسراهای ادارات برای اسکان زائران مزبور استفاده می شود.

تایباد با 90 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار