معاینه بیش از ۸ هزار راس دام در قاین

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان قاین از معاینه بیش از ۸ هزار راس دام در این شهرستان خبر داد.

محمودی زاوه، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان قاین در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ گفت:در راستای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی دامپزشکان بخش دولتی و خصوصی دامپزشکی قاین اقدام به معاینه و درمان دام سبک و سنگین کردند.


وی افزود: این شبکه در راستای شناخت و درمان دام‌های مریض و ارجاع بیماری‌های دامی به ادارات ستادی مبارزه، بررسی هاو آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان تمامی دام‌های مراجعه کنندگان را توسط دامپزشکان بخش دولتی و خصوصی مورد معاینه و تشخیص قرار می‌دهد.


وی افزود:از ابتدای سال تاکنون بیش از ۸ هزار دام سبک وسنگین در پی مراجعه همشهریان با فعالیت ۵ نفر دامپزشک دربخش دولتی وخصوصی مورد معاینه ودرمان قرار گرفته است.


محمودی زاوه گفت: با توجه به حساس بودن بسیاری از بیماری‌های دام و طیور و لزوم اقدامات سریع در خصوص مقابله با رخداد بسیاری از بیماری‌های مشترک و واگیر دامی کلیه مراکز مایه کوبی و درمانی، بخش خصوصی نیز دامپزشکی را در این امر یاری می‌نمایند که تمامی موارد مورد ارزیابی و بازرسی شبکه قرار می‌گیرد.


رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان قاین هم چنین به مصرف بیش از ۳۵۰ هزار دز واکسن در جمعیت دامی این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد:در راستای مبارزه با بیماری‌های دامی و احتمال بروز وانتشار بیماری بیش از ۳۵۰ هزار دز واکسن در جمعیت دامی شهرستان توسط اکیپ‌های واکسیناسیون مصرف شد.


وی افزود: در راستای انجام اقدامات بهداشتی و قرنطینه‌ای دامپزشکی در خصوص واکسیناسیون دام سبک و سنگین از ابتدای سال تاکنون مقدار ۳۵۲ هزار و ۷۰۰ دز انواع واکسن‌های مختلف دامی اعم از شاربن، تب برفکی، بروسلوز، هاری، آبله و. توسط اکیپ‌های واکسیناسیون این شبکه در جمعیت دامی شهرستان تزریق شده است.
انتهای پیام/ب


بیش از ۸ هزار راس دام در قاین معاینه شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار