آیا می دانید چقدر به همسرتان اعتماد دارید؟! / راه‌هایی برای اعتماد به همسر!

اعتماد؛ واژه‌ای است با بار مثبت که توسط خود افراد بوجود می‌آید و می‌تواند پررنگ شود و یا محو و نابود!

به گزارش خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اعتماد؛ واژه‌ای است با بار مثبت که توسط خود افراد بوجود می‌آید و می‌تواند پررنگ شود و یا محو و نابود!

اما این واژه ناقابل که در پشت خود حرف‌ها و رفتار‌های بسیاری را پنهان کرده است در مسائل زناشویی و روابط زوجین اهمیت گسترده و جدی دارد که در صورت عدم وجود می‌تواند یک زندگی را به سمت سیاهی ببرد، و سوالی که در این بین پیش می‌آید این است که؛ چقدر و چطور می‌توان به همسرمان اعتماد کنیم؟!

که در همین راستا گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ قصد دارد در حد توان خود به این پرسش پاسخ دهد؛ پس پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را از دست ندهید.

آیا میدانید؛ چقدر به همسرتان اعتماد دارید؟! / راه‌هایی برای اعتماد به همسر!

اعتماد چیست؟

قابل اعتماد بودن عبارت است از: عدم تضعیف پذیرش، جبران متقابل، پشتیبانی و تقویت رابطه؛ بنابر این تعریف، ما در عین حال که به دیگران اعتماد می‌کنیم خود نیز باید فردی قابل اعتماد باشیم.


بیشتر بخوانید: چگونه همسرم را جذب کنم؟


چرا که اعتماد، از مورد اعتماد بودن برمی خیزد. اگر شما فردی قابل اعتماد باشید، اما طرف مقابل تان فاقد این ویژگی باشد، به راحتی آن رابطه اعتماد آمیز از بین می‌رود. در نتیجه به طور کلی می‌توان گفت که اعتماد یعنی اطمینان از اینکه طرف مقابل در روابطش با شما، قصد ضربه زدن ندارد. اطمینان از اینکه او نیز شما را دوست دارد. اعتماد شامل دستیابی به شناختی معمول و معقول درباره افراد، و همچنین تعیین حد و مرز‌های مشخص برای برقراری و حفظ روابط موفقیت آمیز است.

آیا میدانید؛ چقدر به همسرتان اعتماد دارید؟! / راه‌هایی برای اعتماد به همسر!

چگونه به همسرم اعتماد کنم؟

ازدواج یک تعهد و مسئولیت مهم است. با اینکه هر زن و مردی که تصمیم به شروع زندگی مشترک می‌گیرند مسئولیت و تعهدات زندگی زناشویی را می‌پذیرند، اما بازهم نگرانی از وفاداری و پایبندی باعث می‌شود بسیاری از زن و شوهر‌های جوان اعتماد کامل به شریک زندگی شان نداشته باشند و زن و مرد‌های دیگر را تهدیدی علیه زندگی خود بدانند.


بیشتر بخوانید: زندگی زناشویی شاد برای مادران شاغل؛ چگونه؟


برای اینکه بتوانید به همسرتان اعتماد کنید و مطمئن شوید که او به شما وفادار است باید از خودتان شروع کنید. آیا شما شرط وفاداری را می‌دانید؟ اگر شما و همسرتان اصول وفاداری را بشناسید دلیلی ندارد که با هراس از دست دادن، بدبینی و شک و دودلی زندگی کنید.

گام اول: از خودتان شروع کنید و اعتماد کنید

زمانی که مسئولیت و تعهد زندگی زناشویی را می‌پذیرید نباید آن را بشکنید. هم شما و هم همسرتان باید شرط وفاداری را به جا بیاورید.

شک و تردید نسبت به همسرتان او را خائن نمی‌کند، اما هرچقدر شما به همسرتان بدگمان و ظنین باشید به همان نسبت به رابطه عاطفی‌ای که با او برقرار کرده‌اید آسیب می‌زنید. اگر هر دوی شما حدود و مرز‌های رابطه را مشخص کنید و در همان محدوده گام بردارید به راحتی می‌توانید به یکدیگر اعتماد کنید. وفاداری، اعتماد و باور، شما و همسرتان را در یک زندگی آرام و مطمئن قرار می‌دهد. اگر می‌خواهید زندگی مستحکم و قابل اتکایی داشته باشید خودتان باید آن را اینگونه بسازید.


این مطلب را از دست ندهید: فوت‌وفن‌های همسرداری که زوجین باید بدانند


مثلاً اگر در زندگی از حد و مرز‌های رابطه فراتر بروید نباید انتظار داشته باشید همسرتان به راحتی از آن بگذرد و شما را ببخشد. رفتار و عملکرد شماست که او را مظنون و مشکوک می‌کند. به همین ترتیب همسرتان نیز نباید از مرز‌های مشخص رابطه فراتر برود و اعتماد شما را فرو بریزد.

آیا میدانید؛ چقدر به همسرتان اعتماد دارید؟! / راه‌هایی برای اعتماد به همسر!

گام دوم: بپذیرید که دیگر تنها نیستید

شما یک زوج هستید و نسبت به شریک زندگی تان مسئولیت و تعهداتی دارید، حتی اگر بخشی از این تعهدات را خوشایند ندانید. اگر می‌خواهید فردیت و خودمختاری تان را به همسرتان اثبات کنید شک نکنید که نمی‌توانید این رابطه را ادامه بدهید. به همسرتان عشق بورزید و از او عشق را طلب کنید. در یک رابطه سالم زناشویی شما باید عشق را از همسرتان بگیرید. اگر در این رابطه سالم عاشقانه قرار دارید دیگر نباید نگران بی وفایی‌های همسرتان باشید، زیرا او در اختیار شماست. یاد بگیرید که برای زندگی زناشویی تان باید بخشی از نیاز‌های خودخواهانه تان را کنار بگذارید.

گام سوم: مرموز نباشید

همیشه پاسخگو و در دسترس باشید. این مسئله هرگز هویت و آزادی عمل را از شما نمی‌گیرد بلکه راه را برای آزادانه عمل کردن باز می‌گذارد. مکالمات تلفنی پنهانی؛ روابط اینترنتی پنهانی؛ دوستان پنهانی؛ حساب‌های بانکی پنهانی و هر نوع رفتار دیگری که برای همسرتان سوء تفاهم ایجاد می‌کند را کنار بگذارید. هرچقدر درستکارتر باشید رفتار‌های مرموز و شک برانگیز کمتری خواهید داشت.


بیشتر بخوانید: راهكارهاى طلايى براى آنكه ازدواج موفقى داشته باشيد


مطمئن باشید در یک رابطه نزدیک زناشویی نمی‌توانید رفتار‌های پنهانی طولانی داشته باشید. یک روز همسرتان ممکن است پیامکی را بخواند و یا از شما بپرسد که چرا دیر به خانه آمده‌اید و شما مجبور به پاسخگویی هستید. هرچقدر صادق‌تر باشید همسرتان اعتماد بیشتری به شما خواهد داشت و از طرفی خودتان نیز نگران رفتار‌ها و افکار پنهانی همسرتان نخواهید بود.

گام چهارم: همسرتان را کنترل نکنید

بیش از اندازه کنجکاوی کردن و نگران بودن نشانه تعهد و مسئولیت شما نسبت به همسرتان نیست. همین که مدام از همسرتان بپرسید کجا بودی؟ چی پوشیدی؟ چی خوردی و چرا دیرآمدی زنگ خطری برای رابطه شماست. بین رفتار‌هایی که نشان دهنده کنترل بیش از اندازه همسرتان است و رفتار‌هایی که نشانه توجه و حمایت است تفاوت قائل شوید. طوری رفتار کنید که همسرتان احساس نکند شما او را تحت سلطه خود گرفته‌اید.

گام پنجم: با همسرتان صمیمی باشید

اگر راه محبت و عشق ورزیدن به همسرتان را بلد نباشید همیشه نگران خواهید بود، چون شما خوب می‌دانید او از چشمه محبت شما سیراب نمی‌شود. پس اگر راه ابراز علاقه و محبت را بلد نیستید سعی کنید آن را بیاموزید. توجه به ظاهر، جملات عاشقانه و به آغوش کشیدن را بیاموزید تا اعتماد بیشتری به رابطه زناشویی تان پیدا کنید.

گام ششم: بی‌دلیل همسرتان را متهم نکنید

او را امتحان نکنید و در موقعیت‌هایی قرار ندهید که او مجبور باشد از یک امتحان سخت بیرون بیاید. یک مثال ساده‌ای که این روز‌ها بسیار شایع شده است فرستادن پیامک ناشناس و یا با یک شناسه ناشناس ایمیل زدن و مکالمه کردن در اینترنت است. چرا می‌خواهید همسرتان را با این روش‌ها امتحان کنید؟ اگر او از این آزمایش سربلند بیرون نیاید در واقع این شما هستید که بازنده می‌شوید. آزمون وفاداری در طی سالیان دراز زندگی و در مراحل مختلف به وضوح از شما و همسرتان گرفته می‌شود.

آیا میدانید؛ چقدر به همسرتان اعتماد دارید؟! / راه‌هایی برای اعتماد به همسر!

گام هفتم: بهانه به دست همسرتان ندهید

نوع رفتار و منش شما می‌تواند همسرتان را ظنین کند. نوع آرایش، نوع پوشش؛ نوع برخورد شما با جنس مخالف و حتی افکار و ایده‌هایی که درباره روابط زن و مرد دارید می‌تواند باعث نگرانی و شک و دودلی همسرتان بشود. اینکه به همسرتان نشان بدهید چقدر باور‌های اخلاقی دارید و به آن‌ها پایبند هستید به او ثابت می‌کند که شما همسری وفادار هستید و خواهید بود. به همین ترتیب پایبندی‌های اخلاقی همسرتان را باور کنید و به او اعتماد کنید که مطابق با باور‌های اخلاقیش رفتار خواهد کرد.

گام هشتم: همیشه در کنار همسرتان باشید

اگر اعتماد همسرتان را می‌خواهید باید سعی کنید در موقعیت‌های مختلف او را همراهی کنید. به نیاز‌ها و خواسته‌هایش توجه کنید و گام‌هایتان را با او هماهنگ کنید. طوری زندگی کنید که همسرتان در کنار شما هیچ خلا و کمبودی را احساس نکند. همینطور از او بخواهید نیاز‌ها و خواسته‌های شما را جدی بگیرد.


بیشتر بخوانید: مهم‌ترین معیار انتخاب همسر چیست؟


اگر سبک خاصی از زندگی را دوست دارید و یا همسرتان دوست دارد باید آن را به یکدیگر بیاموزید. البته نیاز‌ها و خواسته‌های شما و همسرتان باید متناسب با توانایی‌هایتان باشد. مثلاً شما می‌توانید از همسرتان بخواهید تا یک نوع لباس خاص را بپوشد تا زیباتر باشد و یا یک نوع رفتار معقول و متناسب داشته باشد، اما شما نمی‌توانید از او بخواهید تا از آنچه هست زیباتر شود و یا به یک رفتار افراطی که فقط مطلوب شماست تن بدهد برای اینکه شما آن را می‌پسندید.

گام نهم: حد و مرز‌های معقول و منطقی داشته باشید

شما و همسرتان برای اینکه وفاداری‌تان را به یکدیگر ثابت کنید نیاز دارید تا در محدوده مجاز زندگی زناشویی حرکت کنید. این حد و مرز‌ها باید قواعد اخلاقی معقول و منطقی درستی باشند. شما نمی‌توانید قوانین نامعقولی مثل اینکه همسرتان اصلا کار نکند، بدون شما از خانه خارج نشود، با هیچ زن یا مردی گفتگو نکند مگر در حضور شما و... را قانون‌های اخلاقی خانواده بگذارید، زیرا این حد و مرز‌ها انسانی نیستند و اصلا باعث اعتماد و پایبندی بیشتر در زندگی نمی‌شوند و چه بسا مشکلات دیگری در زندگی ایجاد کنند. آنچه شما به عنوان قواعد اخلاقی خانواده تعیین می‌کنید باید با تایید و تصدیق همسرتان باشد و او نیز همانند شما به آن‌ها اعتقاد داشته باشد.

گام دهم: به خانه اهمیت بدهید

مطالعات نشان می‌دهند که بسیاری از مردانی که به همسرانشان خیانت می‌کنند کسانی هستند که تا دیر وقت کار می‌کنند یا بیش از اندازه با دوستانشان معاشرت می‌کنند. زنان نیز معمولاً از اینکه همسرانشان تا دیروقت کار می‌کنند و یا بی توجه به خانواده تفریح‌های مجردی دارند گله و شکایت می‌کنند. تا آنجه که می‌توانید عوامل و رفتار‌هایی که شما و صداقتتان را زیرسوال می‌برد را کم کنید و تمام تلاشتان را بکنید تا همسرتان اعتماد و وفاداری را احساس کند.

آیا میدانید؛ چقدر به همسرتان اعتماد دارید؟! / راه‌هایی برای اعتماد به همسر!

حالا شما بگویید؛ چقدر به همسرتان اعتماد دارید؟!

با مرور این موضوعات می‌توانید به بودن اعتماد در بین همسر و خودتان پی ببرید.

 گوشی تلفن همراه

زوجین شاد و سالم قادر هستند براحتی و بدون نگرانی گوشی‌های خود را با هم تعویض کنند. اکر فکر می‌کنید در رابطه‌ شما این اتفاق در کمال صداقت روی می‌دهد، می‌توانید سراغ موضوع بعدی بروید.

پول

زوج‌های شاد اغلب از میزان حدودی حساب بانکی، درآمد و به طور کلی حساب و کتاب‌های همدیگر خبر دارند. آیا در رابطه‌ شما هم چنین چیزی هست؟

مخفی‌کاری

موضوع بعدی اینست که من در رابطه با شریک زندگی و زندگی مشترکم چقدر درصدد مخفی کاری هستم.


بیشتر بخوانید: نقش موثر اعتماد در زندگی مشترک/بدبینی زندگی را تباه می کند


آیا مسایلی هست که سعی در پنهان کردن آن دارم؟ آیا چیزی هست که اگر همسرم از من مخفی می‌کرد بر نمی‌تابیدم؟ خودم چطور؟

آیا رابطه ام انقدر سرمایه‌ عاطفی دارد که بدون نگرانی مسائلم را با همسرم مطرح کنم، بدون آنکه نگران طرد شدن یا تحقیر شدن باشم؟

جستجوگری

در رابطه ام چقدر به دنبال چک کردن و سر درآوردن رفتار‌ها و کار‌های همسرم هستم؟

آیا رابطه‌ ما آنقدر امن هست که من بدون آنکه سعی در جستجوگری کار‌های همسرم داشته باشم، به او اعتماد کنم و اگر سرنخی دیدم که به نظرم عادی نیست می‌توانم به راحتی آنرا مطرح کنم به جای اینکه خودم درصدد کشف آن برآیم؟!

ملاک‌های بالا و پاسخ‌هایی که شما به آن‌ها می‌دهید نشان‌دهنده‌ اعتماد در رابطه و فضای امن شماست.

با خود صادق باشید و نگاهی به چگونگی رابطه‌تان بیاندازید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۵ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
همیشه انسان های خوب هم هستند بد هم هستند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۹ ۲۳ مهر ۱۳۹۹
اشتباه نکنید تا آخرین لحظه که مجبور نشدین ازدواج نکنید من تازه خودم میخواستم و کسی و که دوست داشتم وگرفتم هرروز هزارتا مشکل دارم
Iran (Islamic Republic of)
فرید
۱۸:۴۵ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
سلام .چرا فقط اعتماد را تو خیانت کردن میبینید و همه راهکارتون راجع به خیانت کردن هست ولی نگفتید اگه همسرتون سر مسایل مادی و هزاران چیز دیگر دروغ بگوید و بدین دلیل شما اعتماد خود رو به همسرتون از دست بدهید راهکار چیه ایا وقتی اون میگی دوستون داره این یک ترفنده یا واقعیت الان من سر این دو راهیم
Iran (Islamic Republic of)
Md
۰۲:۴۹ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
من ازخوندن این مطالب اینوفهمیدم اگه خودمون با طرف مقابل صادق نباشیم ویه چیزایی روازش مخفی کنیم مثل حساب بانکی یا رابطه باجنس مخالف درمحل کار حتی یک رابطه نچندان عاطفی ونزدیک فقط درحد شوخی های روزمره که پشت خیلیاشون غرص هست .دچار بی اعتمادی به همسر میشیم ودرنتیجه اوهم باما روراست نمیشه وخیانت میکنه .وبلعکس صداقت وروراستی وتوجه به همسر ولغزش نداشتن خودمون باعث میشه که طرف مقابلمون همونطوری عمل کنه و وفادار بمونه
Iran (Islamic Republic of)
nazanin
۰۱:۳۰ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
ببین مهربه پایبندی رابطس اگ میخاین دلیوز همسراتوت باشید میتونین مهریع ای نگیرید ولی مهریع گذاشتن برای مرد مث کودکی میمونه ک اگ کار اشتباهی کنه باید مجازات شه و کودک این رو میدونه و دونستن این موضوع باعث میشه کودک مواظل رفتارش باشع.
پس مهریع هم مجازاتیع واس مردی ک مرد نیس و حدشو نمیدونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
واقعادراین زمانه اعتمادکردن خیلی سخته
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۲۳:۴۲ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
من خودم بعنوان یه زن مهریه رو قبول ندارم مردا چه گناهی دارن خداییش بخوان انقدر تو این گرونی سکه بدن بنظر من اگر یه مردی از لحاظ طرز فکر سالم باشه و منطقی باشه و ملاک هایی که تو این مطلب بابا گفته شد رو داشته باشه مهریه کیلو چند مرد آدم باشه مهریه نده تجربه دارم که میگم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۰۳ شهريور ۱۳۹۸
سلام من به هیچ مردی اعتمادمیکنم خیلی از مردها متنفرم بخصوص اون هایی که به زن شان خیانت میکنند
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
پدرام رضائی مقدم
۱۱:۱۸ ۰۶ آبان ۱۳۹۷
به هیچ دختری نمی تونم اعتماد کنم مجردم و راحت
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۲۲ ۰۵ آبان ۱۳۹۷
یه سوال،ما مردا ادم فضایی هستیم؟هرچی میشه یه جوری میگن زن،انگار ما از یه دنیای دیگه اومدیم بزور حقشونو گرفتیم.
Iran (Islamic Republic of)
مریم فریدون نزاد
۱۰:۴۰ ۰۵ آبان ۱۳۹۷
من به شوهرم بینهایت اعتماد دارم وهمچنین اون به من و دلیلش هم این میدونم که از روز اول باهم صادق بودیم هیچ وقت به همدیگه دروغ نگفتیم.دروغ پایه های اعتماد را لق میکند .لطفا صداقت را پیشه کنیددرزندگی
Iran (Islamic Republic of)
نان وپنیر
۰۹:۲۰ ۰۵ آبان ۱۳۹۷
قسمت طنز ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۸ ۰۵ آبان ۱۳۹۷
من به همسرم هیچ اعتمادی ندارم
البته چون همسری هم ندارم
البته پول هم ندارم
و البته کار هم ندارم
فقظ اجازه تنفس دارم که شاید اونم بگیرن ازم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۷ ۰۵ آبان ۱۳۹۷
من به همسرم هیچ اعتمادی ندارم
البته چون همسری هم ندارم
البته پول هم ندارم
و البته کار هم ندارم
فقظ اجازه تنفس دارم که شاید اونم بگیرن ازم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۲ ۰۵ آبان ۱۳۹۷
بخ زنم اصلا اطمینان ندارم زن را نمیشه شناخت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۸ ۰۵ آبان ۱۳۹۷
خیلی درحق زنها ظلم میشه بخدا اگه من یه کاریه ای بودم برای تحکیم روابط خانواده وکم شدن طلاقها مزایایی ازطرف دولت میزاشتم ک حتی درصورت طلاق زن بتونه ازدولت کمک بگیره ازبچه هاش نگهداری کنه من خودم دیدم شوهر فوت کرده زنه امده بچه هاشو داده ب مادرشوهرش حالا مادرشوهره هی گدایی میکنه واسه معاش نوههاش خدارحم کنه واقعا برا همین میگم باید حمایت شه اززنها؟؟؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۴ ۰۵ آبان ۱۳۹۷
با این کاری خانم ابتکارکرده یه جوردفاع ازمردها بوده تاریخ عقد برابر بامهریه ک ب ضرر زنهاس خیلی متاسفم!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۲۶ ۰۵ آبان ۱۳۹۷
سکه چنده؟یه زن طرف بگیره باید یه عمر گوشه زندان بخوابه.اگرم میگی میخواستن نگیرن شمام بمونید ترشی شید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۳ ۰۵ آبان ۱۳۹۷
نمیدونین سرهمین دروغگوییهای اول ازدواج چقدر اختلاف مابین زندگی پیش میاد پس دروغ نگین راست بگین ک زنتون نگه شوهرم پسته؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۱ ۰۵ آبان ۱۳۹۷
مردها خیلی دروغگوهستن من ازمرددروغگو اصلا خوشم نمیاد مخصوصا اینخایی ک اوایل زندگی واسه اینکه طرف باهوشون ازدواج کنه دروغ میگن ووقتی کارشون میگذره میگن ما نگفتیم ما نداریم هزارتا قسم دروغ میگن متاسفم براشون؟؟؟!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۳۳ ۰۴ آبان ۱۳۹۷
اعتماد نباشد زندگی رو به فناست
اگر خودتان سالم باشید لزومی ندارد به شریک زندگی تان بدبین باشید۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۸ ۰۵ آبان ۱۳۹۷
آدم باید حواسش به زندگیش باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۰ ۰۴ آبان ۱۳۹۷
به بعضی مردا. هیچ. اعتمادی نمشه کرد.

.بعضیهاشون خیانتکار هستن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۹ ۰۵ آبان ۱۳۹۷
مرد و زن نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۰۴ آبان ۱۳۹۷
زن عفت شرم حیا حجاب پاکدامنی از خصوصیات بارز اوست زن هیچ موقع با مردان در این زمینه مقایسه نکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۵ ۰۴ آبان ۱۳۹۷
ما همسر نداریم ازدواج هم نمی کنیم
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
زیبا احمدپور از تبریز
۱۹:۳۷ ۰۴ آبان ۱۳۹۷
نه واقعا اعتماد سخته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۰۴ آبان ۱۳۹۷
خوب بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۰۴ آبان ۱۳۹۷
به هیچکس نمیشه اعتماد کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۰۴ آبان ۱۳۹۷
من به هیچ خانمی اعتماد ندارم
France
مرادی
۱۹:۰۳ ۰۴ آبان ۱۳۹۷
سلام لطفا پییگیری کنید چرا شرکت سایپا پول انصراف از خرید خودرو ها رو واریز نمیکنه و پرسه ی واریزش چرا انقدر طولانی هست .
Iran (Islamic Republic of)
عباس س
۱۷:۲۱ ۰۴ آبان ۱۳۹۷
اعتماد نیاز به بستر سازی دارد زیرا دامنه اعتماد بسیار گسترده است و برای بدست آوردن اعتماد حد اقل ۱۵۰ مورد را باید در نظر گرفت و ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۰۴ آبان ۱۳۹۷
با دیدن زندگی زناشویی زیادی به این نتیجه رسیدم که واقعا زندگی زناشویی خیلی پیچیده تر از این حرفاست!
Iran (Islamic Republic of)
وآله
۱۱:۵۹ ۰۴ آبان ۱۳۹۷
من همه این کارها راکه درمتن هس برای شوهرسابقم انجام دادم ولی اون مستبد دیکتاتور وخسیس و روانی درحد اینکه با پرت کردن اسباب خانه توهین وفحش ناسزا میده .... وکتک زدن بود ومن مهریه خودم روبخشیدم واز دستش راحت شدم،به دخترامیگم قدرخودتونوبدونین و هرمردی ،خوب نیس،من فکرکردم چون پدرم همیشه آروم هس ومحبت میکنه وهمیشه درامنیت روانی واقتصادی بودم پس شوهرم هم همونطوره ولی شوهرم حتی یه برگ خشکیده بهم کادو ندادو ازش احترام ومهربونی ندیدم وخرج خونه رونمیدادوفقط درحد خریدخوراکی بودکه اونم ازدماغم درمیاورد خداخیرش نده وخیلی خیلی پول پرست بودودنبال ارثیه پدرم وحقوق شاغلیم بود وهمیشه حقوقموازم با دعوا میگرفت وبرای خودش خرج میکرد وازیک خانواده ای با یک برادرمعتادبودومن انتخابم اشتباه بود
Germany
ندا
۱۷:۳۳ ۰۴ آبان ۱۳۹۷
دروغ نگو
Iran (Islamic Republic of)
وآله به ندا
۰۸:۲۴ ۰۵ آبان ۱۳۹۷
ان شاالله خودت ویا عزیزانت توموقعیت من قراربگیری ،آن موقع منودرک میکنی
Iran (Islamic Republic of)
وآله
۱۱:۵۹ ۰۴ آبان ۱۳۹۷
من همه این کارها راکه درمتن هس برای شوهرسابقم انجام دادم ولی اون مستبد دیکتاتور وخسیس و روانی درحد اینکه با پرت کردن اسباب خانه توهین وفحش ناسزا میده .... وکتک زدن بود ومن مهریه خودم روبخشیدم واز دستش راحت شدم،به دخترامیگم قدرخودتونوبدونین و هرمردی ،خوب نیس،من فکرکردم چون پدرم همیشه آروم هس ومحبت میکنه وهمیشه درامنیت روانی واقتصادی بودم پس شوهرم هم همونطوره ولی شوهرم حتی یه برگ خشکیده بهم کادو ندادو ازش احترام ومهربونی ندیدم وخرج خونه رونمیدادوفقط درحد خریدخوراکی بودکه اونم ازدماغم درمیاورد خداخیرش نده وخیلی خیلی پول پرست بودودنبال ارثیه پدرم وحقوق شاغلیم بود وهمیشه حقوقموازم با دعوا میگرفت وبرای خودش خرج میکرد وازیک خانواده ای با یک برادرمعتادبودومن انتخابم اشتباه بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۰۴ آبان ۱۳۹۷
کاش مردها هم مبنونستند مهریه را وردارن برن
آخرین اخبار