درخواست ۵۰ نماینده آمریکایی برای انتشار اطلاعات مرتبط با پرونده خاشقجی

بیش از ۵۰ نماینده کنگره آمریکا از مدیر اطلاعات ملی این کشور خواستند گزارش‌های اطلاعاتی را درباره پرونده روزنامه‌نگار منتقد عربستانی منتشر کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بیش از ۵۰ نماینده کنگره آمریکا از مدیر اطلاعات ملی این کشور خواستند گزارش‌های اطلاعاتی را درباره اینکه مقامات عربستان سعودی برای ربودن جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی، برنامه‌ریزی کرده بودند،  منتشر کند.

این نمایندگان در نامه‌ای به  دن کوتس، مدیر اطلاعات ملی آمریکا، نوشتند: «ما خواهان پاسخ‌های فوری به این پرسش هستیم که آیا خاشقجی از خطر طرح و برنامه سعودی‌ها برای ربودن وی اطلاع داشته است، و آیا جامعه اطلاعاتی بخش‌هایی از گزارش‌های اطلاعاتی آمریکا را درباره مقامات سعودی مرتبط با ناپدید شدن خاشقجی منتشر خواهد کرد یا خیر.»

نمایندگان مذکور به دستورالعمل اطلاعاتی ۲۰۱۵ اشاره کردند که جامعه اطلاعاتی آمریکا را ملزم به هشدار دادن به مردم درباره خطراتی می‌داند که جان آن‌ها را تهدید می‌کند.

آن‌ها به کوتس اعلام کردند با در نظرگرفتن پیامد‌های ناپدید شدن خاشقجی، در نظر دارند از اختیارات کامل نظارتی و تحقیقاتی کنگره برای دستیابی به پاسخ این پرسش ها -چنانچه جوابی به آن‌ها داده نشود- استفاده کنند.

رسانه‌های آمریکا اوایل این ماه اعلام کردند آژانس‌های اطلاعاتی این کشور به اطلاعاتی دست یافته اند که اثبات می‌کند محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، دستور بازداشت خاشقجی را داده است.

عربستان سعودی که به دنبال ناپدید شدن جمال خاشقجی در کنسولگری این کشور در استانبول تحت فشار بین‌المللی قرار گرفته است سرانجام اذعان کرد این مقاله‌نویس روزنامه واشنگتن پست در جریان یک درگیری در کنسولگری کشته شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار