در همایش ملی استفاده از آمار در نظام سلامت مطرح شد؛

مدیریت نظام سلامت باید مبتنی بر فناوری اطلاعات باشد/ سرمایه گذاری در بهداشت از مظاهر توسعه اقتصادی است

مدیریت نظام سلامت باید مبتنی بر فناوری اطلاعات باشد/ سرمایه گذاری در حوزه بهداشت از مظاهر توسعه اقتصادی و اجتماعی استمعاون فناوری و اطلاعات وزارت بهداشت گفت: مدیران نظام سلامت نیازمند اطلاعات مورد اطمینان و با کیفیت هستند پس آمارهای لازم باید در اختیار مدیران قرار گیرد.
 
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیدمحمود تارا معاون فناوری و اطلاعات وزارت بهداشت صبح امروز در اولین همایش ملی استفاده از آمار در نظام سلامت که در دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، اظهار کرد: اولین همایش آمار و فناوری اطلاعات در راستای استفاده از فناوری آمار و اطلاعات تشکیل شده است تا در بحث های مدیریتی آمار مقدم بر IT شود؛ این آمار در اختیار مدیران نظام سلامت و مسئولان ذیربط قرار می‌گیرد.
 
وی ادامه داد: یکی از اهداف برگزاری همایش آمار و فناوری اطلاعات در اختیار قراردادن آمارهای تحلیلی حوزه نظام سلامت به مدیران نظام سلامت است؛ در این راستا وزارت بهداشت تمام آمار و اطلاعات موجود را در اختیار مسئولان ذیربط در حوزه سلامت قرار می‌دهد.
 
تارا تأکید کرد: استفاده از فناوری اطلاعات یکی از بخش‌های مدیریتی جدید در نظام سلامت است و یکی از موضوعات روز دنیا مدیریت و تصمیم‌گیری بر مبنای اطلاعات است.
 
وی اضافه کرد: مدیران نظام سلامت نیازمند اطلاعات به روز، مورد اطمینان، مورد اعتماد و با کیفیت هستند؛ یکی از اهداف برگزاری همایش این است که آمارهای لازم در اختیار مدیران قرار بگیرد تا آنها با استفاده از ابزار و فناوری‌های لازم بتوانند تصمیمات مهم و خوبی در حوزه سلامت بگیرند.

لزوم استفاده از فناوری اطلاعات در تصمیم‌گیری‌های مدیریتی

در ادامه مراسم، عباس علیپور معاون مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت گفت: یکی از محورهای اصلی توسعه پایدار، مردم جامعه است و وزارت بهداشت برنامه ریزی دقیقی برای ارتقاء کیفیت زندگی و شکوفایی آنها انجام می‌دهد.
 
علیپور ادامه داد: سرمایه گذاری در بخش بهداشت یکی از مظاهر توسعه اقتصادی و اجتماعی محسوب می‌شود؛ وزارت بهداشت استفاده از آمار را در نظام سلامت مورد توجه خود قرار داده است و یکی از اقدامات مهم توسعه، مدیریت بر مبنای آمار و فناوری اطلاعات به وسیله این وزارتخانه در حال اجرا است.
 
وی گفت: اولین همایش استفاده از آمار در نظام سلامت در 4 محور آمار و تصمیم‌گیری، آمار و نظام جمع آوری داده‌ها، آمار و تبادل اطلاعات و آمار و ساختارهای قانونی برگزار می‌شود.
 
وی ادامه داد: شاخص‌ها در نظام سلامت بر مبنای فناوری اطلاعات می‌توانند ابزاری مهم برای تصمیم گیری بهتر در زمینه سلامت مردم باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار