مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان گفت: ۲۳ پایگاه امدادی ثابت و سیار ویژه اربعین جمعیت هلال احمر در گذرگاه‌های مرزی شلمچه و چذابه مستقر شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛علی خدادادی مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان در مرز شلمچه گفت: هلال احمر با توجه به وظیفه خود در خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی و کمیته امداد و نجات، مسئولیت خدمات امدادی به زائران را بر عهده دارد.

وی به استقرار بیش از یک هزار نفر امدادگر و عوامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان در قالب طرح اربعین حسینی اشاره کرد و افزود:از ۲۱ مهر سالجاری با برنامه ریزی انجام شده برنامه‌های آموزشی، آمادگی جسمانی در دستور کار جمعیت هلال احمر خوزستان قرار گرفت تا نیرو‌ها آمادگی جسمانی لازم را برای خدمت رسانی به زائران را داشته باشند.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان گفت:در مسیر شلمچه و چذابه ۱۵ پایگاه امدادی با تجهیزاتی، چون موتورسیکلت آمبولانس و آمبولانس امدادی به صورت شبانه روزی مستقر هستند.

خدادادی به استقرار ۲ بالگرد جمعیت هلال احمر برای پشتیبانی نیرو‌های مستقر در مرز اشاره کرد و افزود: ۲ قرارگاه در مرز شلمچه و چذابه با تجهیزات کامل مخابراتی ویدئو کنفراس برای برقراری ارتباط با نیرو‌های جمیعت هلال احمر مستقر در عراق و مرکز پیش بینی شده است.

وی گفت:از آغاز حرکت زائران اربعین حسینی تاکنون به هشت هزار و ۷۱۵ زائر خدمات درمانی سرپایی ارائه شده و ۳۶ بیمار نیز از شلمچه و چذابه به مراکز درمانی منتقل شدند.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان به آمادگی برپایی چهار اردوگاه امداد و نجات برای مواقع اضطراری به منظور اسکان زائران در مرز‌های شلمچه و چذابه اشاره کرد و ادامه داد: تاکنون ۴۰۸ زائر در مکان‌های پیش بینی شده اسکان یافتند.

از ابتدای ماصفر تاکنون ۲۵۰ هزار زائر از مرز شلمچه عازم عراق شدند.

انتهای پیام / د

استقرار  پایگاه های  امداد هلال احمر در شلمچه وچذابه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.