مجلس سنا خواستار محاکمه والی قندهار شد

مجلس سنای افغانستان در نشست امروز خود، کشته شدن جنرال عبدالرازق فرمانده پیشین پلیس قندهار را مبهم خوانده و خواستار محاکمه والی قندهار شد.

مجلس سنا خواستار محاکمه والی قندهار شدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مجلس سنای افغانستان در نشست امروز خود، کشته شدن جنرال عبدالرازق فرمانده پیشین پلیس قندهار را مبهم خوانده و خواستار محاکمه والی قندهار شد.

بازمحمد زرمتی، یکی از اعضای مجلس سنای افغانستان در نشست امروز گفت که حادثه ترور جنرال عبدالرازق ناشی از غفلت بزرگ والی قندهار اتفاق افتاده و آقای ویسا باید در پیوند به این غلفت محاکمه شود.

وی افزود: حکومت باید تمامی کسانی را که در این حادثه دست داشته اند را اعدام کند.

در این نشست محمد علم ایزدیار، معاون اول مجلس سنا نیز گفت که در حمله پنجشنبه گذشته نکات مبهم زیادی وجود دارد که باید روشن شود؛ امنیت ملی مسئولیت دارد تا درست پاسخگویی کند در غیر آن اعتماد مردم به دولت بیش از مواقع دیگر از بین می‌رود.

ایزدیار افزود: هرچند مردم افغانستان از روند تحقیقات و بررسی‌های حوادث گذشته خاطرات خوبی ندارند و هیچ پرونده ای تاکنون به صورت درست بررسی نشده و در هاله ابهام قرار دارند ولی در بررسی‌ها در مورد شهادت جنرال عبدالرازق نباید کوتاهی صورت گیرد.

عبدالله قرلق، عضو سنای افغانستان نیز در این نشست گفت: سوال اساسی که در این مساله مطرح است گماشته شدن یک پسر ۱۷ ساله به عنوان محافظ والی و اعتمادسازی وی است که در نشست مهم امنیتی مسلح بوده است.

وی کشته شدن جنرال عبدالرازق را با ترور جنرال داود داود فرمانده پلیس ولایت تخار مشابه خواند و تاکید کرد که آقای داود نیز هنگامی آقای ویسا والی تخار بود در حادثه مشابه کشته شد.

جنرال عبدالرازق فرمانده پلیس و جنرال مومن حسین‌خیل، رئیس امنیت ولایت قندهار روز پنجشنبه هفته گذشته در نتیجه تیراندازی که گفته می‌شود از سوی محافظ والی قندهار صورت گرفته کشته شدند. این حمله درحالی صورت گرفت که نشست امنیتی مشترک میان مقام‌های محلی و فرمانده عمومی نیروهای حمایت قاطع برگزار شده بود.

پیش از این، شماری از کاربران رسانه‌های اجتماعی، با نشر تصاویر جلسه مقام‌های ملکی و نظامی قندهار با فرمانده نیروهای حمایت قاطع ادعا کرده اند که جنرال عبدالرازق توسط یکی از محافظان فرمانده نیروهای حمایت قاطع کشته شده است.

جنرال عبدالرازق یکی از قدرتمندترین فرماندهان پلیس در جنوب افغانستان بود و پیش از این از ده‌ها حمله تروریستی جان سالم به در برده بود.

گروه طالبان مسئولیت حمله بر جنرال عبدالرازق را بر عهده گرفتند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.