گزارش/

شعب و باجه‌های ارائه ارز اربعین کجا هستند؟/ تمهیدات ویژه برای کاروان‌ها

با توجه به ازدحام برای دریافت دینار در شعب بانک ملی در عراق، شما می‌توانید نقاط مکانی را در نقشه‌های اینترنتی مشاهده کنید.

شعب و باجه های ارائه ارز اربعین کجا هستند؟+مکانبه گزارش خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، توزیع ارز اربعین از دوشنبه 30 مهر ماه  آغاز شده و متقاضیانی که نسبت به ثبت نام در سایت و اپلیکیشن رسمی بله اقدام کرده‌، برای دریافت ارز خود به باجه های مشخص شده در شهرهای مرزی و همچنین نقاط تعیین شده در عراق مراجعه کردند. اما متاسفانه با وجود انواع تمهیدات صورت گرفته و  فعالیت شبانه روزی این بانک؛ عده زیادی از زائران اربعین حسینی با مشکل صفوف طولانی رو به رو شده و اعلام نارضایتی کردند.
 
با پیگیری این موضوع مطلع شدیم که تعداد زیادی از زائرین، تنها شعب منتخب در دو نقطه را برای دریافت ارز انتخاب کرده اند که یکی از دلایل بروز این اشکالات شده است.
 
مسعود خاتونی ، عضو هیات مدیره بانک ملی در گفت‌وگو با خبرنگار بورس،بانک و بیمه در واکنش به سوال مخاطبان مبنی بر اینکه چرا دینار  در خاک ایران تحویل داده نمی شود، اظهار کرد: تعداد زیادی از زائران زودتر از موعد برنامه ریزی شده از مرزهای کشور خارج شدند که منجر شد بانک مرکزی و بانک ملی نسبت به تحویل ارز در کشور مقصد اقدام کند.
 
وی افزود:  متقاضیان می‌توانند در کاروان های خود با تعیین یک نماینده، برای دریافت ارز اقدام کنند و دیگر نیاز نیست افراد تک به تک مراجعه کنند.
 
البته به نظر می رسد دلیل دیگری  تحویل ارز در عراق و مرزها جلوگیری از سو استفاده برخی از سودجویان برای اقدام به دریافت ارز دولتی با انواع راه ها و شگردهای کلاهبرداری است، چراکه خدمت رسانی به زائران حسینی در دستور کار موکد دولت و همچنین نظام حاکمیتی است.
 
محمدرضا حسین زاده، مدیر عامل بانک ملی نیز ضمن انتقاد به عدم همکاری بانک مرکزی عراق اظهار کرد: ما درخواست کردیم اگر اجازه افزایش تعداد باجه ها و همچنین افزایش ساعات کار و شبانه روزی کردن آنها را نمی دهند، لااقل اجازه بدهند دینارهای موجود را به داخل مرز ایران منتقل کنیم تا در کشورمان و در لب مرز به زائران پرداخت شود که متاسفانه طرف عراقی با این پیشنهاد هم موافقت نکرده است.

به گفته وی؛ باید به این مشکلات، ضعف زیر ساخت های ارتباطی و بانکی عراق را نیز اضافه کرد.

حسین زاده در پایان گفت: از دولت و بانک مرکزی کشور عراق، انتظار همکاری بیشتری داریم تا بتوانیم به زائران عزیز خدمات بهتری ارائه بدهیم.


بیشتر بخوانید:  سودجویان قیمت بلیت اربعین را به مرز ۳ میلیون تومان رساندند!


شعب مستقر جهت ارائه خدمات

 شما می توانید با کلیک بر روی لینک های مشخص شده، ️ آدرس کارگزاری‌های دریافت ارز در نقاط مختلف شهر های مرزی و عراق را مشاهده کنید. هر یک از این شعب دارای تعداد 10 الی 20 باجه هستند که برا ارائه خدمات طبق هماهنگی با کشور عراق تا آخرین ساعات اداری فعالیت مستمر دارند. گفته می شود بانک مرکزی عراق هنوز موافقت خود را برای افزایش ساعات اداری این باجه اعلام نکرده است.

مرز مهران:

زرباطیه(مرز مهران) - کد ۱ [به دلیل ازدحام ترجیحا به این کارگزاری مراجعه نکنید]
آدرس و کروکی:
https://www.google.com/maps/search/?api=1&query=33.124722,46.038583

شهر نجف:

فرودگاه نجف - کد ۲
آدرس و کروکی: فرودگاه نجف
https://www.google.com/maps/search/?api=1&query=31.989667,44.405111

شعبه نجف بانک ملی - کد ۳

تلفن: ۰۰۹۶۴۷۸۱۸۲۶۸۶۱۸

آدرس و کروکی: نجف، خیابان کوفه، میدان صدرین(ساحه صدرین)- از سمت حرم که به میدان رسیدیم- سمت راست- روبروی رستوران ایرانی
https://www.google.com/maps/search/?api=1&query=32.005795,44.354885

شهر کاظمین:

هتل جنه الفردوس کاظمین - کد ۴
تلفن: ۰۰۹۶۴۷۷۰۲۷۳۰۶۳۲
آدرس و کروکی: کاظمین، باب المراد
https://www.google.com/maps/search/?api=1&query=33.380231,44.346160

شهر کربلا:

صرافی الغدیر - کد ۸
آدرس و کروکی: کربلا، شارع الجمهوریه - بناية الكوثر
https://www.google.com/maps/search/?api=1&query=32.6136589,44.0322504

صرافی الغدیر - کد ۹
آدرس و کروکی: کربلا، شارع الجمهوریه - بناية البورصة

https://www.google.com/maps/search/?api=1&query=32.6130601,44.0357985

صرافی الغدیر و الهزال - کد ۱۲
آدرس و کروکی: کربلا، قرب جسر الضريبة
https://www.google.com/maps/search/?api=1&query=32.6021996,44.0171976

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۰۲ آبان ۱۳۹۷
من عاشق کربلا هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۴ ۰۲ آبان ۱۳۹۷
باید کسانی را که هنوز به کربلا نرفته اند را داخل شهرها ارز می دادید وکسانی را که به عراق رفته بودند را انجا ارز می دادید وبابت تفاوت نرخ ارز با بازار مبلغی نبوده که مردم ویزا تهیه بکنند تا ارز بگیرند دولت به مسافران سایر کشورها یورو مجانی داد ولی به زائران کربلا یک ریال ارز نداد بهتر است اگر دولت می خواهد کاری بکند قبلا برنامه ریزی می کرد که مردم هنگام درخواست گذر نامه تمتم کارها را انجام می دادند تا وقت مردم گرفته نشود
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۷:۱۴ ۰۲ آبان ۱۳۹۷
حتما با خودتان ارز ببرید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۰۷ ۰۲ آبان ۱۳۹۷
با پیام رسان بله در ایران نمیتوان درخواست خرید ارز داد الان ما یک گروه 15 نفره هستیم از تاریخ 1ابان که دیروز باشه هرچه تلاش کردیم ثبت نام کنیم نشد و سامانه پیغام میده متاسفانه ارتباط با سامانه سماح قطع هست یا پیام میده در استعلام اطلاعات مشکلی پیش اومده به پشتیبانی پیام رسان بله تماس میگیریم میگه ارتباط با سامانه سماح قطع شده و معلوم نیست کی برقرار بشه .من فقط دلم از این میسوزه که تو تمام شبکه ها دارن میگن زوار با ارز دولتی میرن سفرن اربعین ولی از ین طرف از گروه 15 نفره ما یک نفر هم نتونسته این ثبت نام را انجام بده .لطفا پیگیری کنید که حکایت ما شد حکایت اش نخورده و دهان سوخته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۰۲ آبان ۱۳۹۷
اگر 2میلیون نفر بخواهند ارز اربعین دریافت کنند و هر کدام 5 دقیقه زمان نیاز داشته باشند و هر بانک 8 ساعت کار کنند و تعداد هر بانک اعلام شده 4 صندوق داشته باشد و کلا 7 بانک داشته باشیم پیدا کنید چند سال طول می کشد تا آخرین نفر از عراق خارج شود.(از قطعی ها،مسیر راه پیمایی و سایر زمانها صرف نظر فرمایید)
Iran (Islamic Republic of)
زائر
۱۴:۵۶ ۰۲ آبان ۱۳۹۷
سلام.با پیام رسان بله که الن در عراق هستیم.نمیشه ارز دینار خرید و خطا می دهد
United States of America
ناشناس
۱۳:۳۲ ۰۲ آبان ۱۳۹۷
تنها چیزی که باورش سخته
آخرین اخبار