همزمان با هفته تربیت بدنی؛

آغاز به کار شبکه ورزشکاران دوستدار کتاب شیراز

کتابخانه «ورزش و اندیشه» در خانه تنیس روی میز شیراز افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ این کتابخانه که با طرح «کتاب در گردش» فعالیت خود را آغاز کرد بیش از ٤٠٠ عنوان کتاب را در اختیار ورزشکاران تنیس روی میز شیراز قرار داده است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در حاشیه این آیین، گفت: پس از راه اندازی موفق چهار شبکه دوستدار کتاب در حوزه کافه ها، آتش نشانان، نامه رسانان و کودکان، همزمان با هفته تربیت بدنی ،شبکه ورزشکاران دوستدار کتاب شیراز هم آغاز به کار کرد.

مهدی امیدبخش افزود: در این شبکه تمام ورزشگاه‌های اصلی شیراز در صورت همکاریِ هیئت ورزشی متبوع، از سوی ستاد هماهنگی پنجمین جشنواره پایتخت کتاب ایران در شیراز به کتاب و امکانات لازم برای اجرای طرح کتاب در گردش مجهز خواهد شد.

وی با اشاره به حمایت هیئت تنیس روی میز فارس برای افتتاح نخستین کتابخانه «ورزش و اندیشه» افزود: ٢٠٠ جلد کتاب از نویسندگان فارس در حوزه‌های شعر، داستان، خانواده، سلامت و ورزش از طرف ستاد هماهنگی پنجمین جشنواره پایتخت کتاب ایران در شیراز به کتابخانه اهدا شد و هیئت پینگ پنگ استانهم ٢٠٠ جلد کتاب در حوزه کودک و نوجوان از مؤلفان برجسته ایران و جهان را برای تجهیز کتابخانه مهیا کرد.

رییس هیئت پینگ پنگ استان فارس گفت: پیوند اندیشه و ورزش اتفاقی مبارک و بزرگ است که پرورش جسم و روح را برای ورزشکاران موازی با هم پیش می‌برد.

پیمان ابوالحسنی گفت: هیئت تنیس روی میز فعالیت‌های گسترده‌ای را در حوزه‌های مختلف فرهنگی انجام داده است، اما راه اندازی کتابخانه «ورزش و اندیشه» مهمترین گام در این عرصه به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اجرای طرح «کتاب در گردش» در این کتابخانه گفت: ابتدای همه کتاب‌ها متنی حک شده است که به ورزشکاران یادآور می‌شود پس از به امانت بردن کتاب‌های کتابخانه، کتاب‌ها را به ورزشکار دیگری سپرده یا به کتابخانه برگردانند.

مسئول کمیته آموزش فدراسیون تنیس روی میز جمهوری اسلامی ایران گفت: اجرای طرح کتاب در گردش علاوه بر پرورش حس مسئولیت پذیری و امانتداری در ورزشکاران، کتابخانه را از وجود یک متصدیِ تمام وقت بی نیاز کرده و کتاب‌ها را هم تمام وقت در اختیار ورزشکاران قرار می‌دهد.

در پایان این آیین از نشان «شبکه ورزشکاران دوستدار کتاب شیراز» رونمایی و از جانب ستاد هماهنگی هماهنگی پنجمین جشنواره پایتخت کتاب ایران در شیراز به رییس هیئت پینگ پنگ استان فارس اهدا شد.

همچنین ۴ ورزشکار تنیس روی میز شیراز با اهدای لوحی به صورت نمادین به عضویت این شبکه درآمدند.
انتهای پیام/ر

آغاز به کار شبکه ورزشکاران دوستدار کتاب شیراز در خانه تنیس روی میز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار