اعتراض به سوء استفاده جنسی یک بنیاد خیریه آمریکایی در لیبریا

مردم مونروویا پایتخت کشور آفریقایی لیبریا در اعتراض به فعالیت یک بنیاد خیریه آمریکایی که به دختران آفریقایی تعرض جنسی می‌کند، تظاهرات کردند.

اعتراض به سوء استفاده جنسی یک بنیاد خیریه آمریکایی در لیبریا به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، مردم لیبریا در اعتراض به فعالیت یک بنیاد خیریه آمریکایی که به دختران آفریقایی تعرض جنسی می‌کند، تظاهرات کردند.

دیروز شهر مونروویا پایتخت کشور آفریقایی لیبریا شاهد برپایی تظاهرات بود. شرکت کنندگان در این تظاهرات به فعالیت یک بنیاد به اصطلاح خیریه آمریکایی در کشورشان اعتراض داشتند که در آنجا به چندین دختر تجاوز شده است.

این بنیاد آمریکایی در لیبریا به فعالیت‌های آموزشی مشغول است و پس از فاش شدن ماجرای تجاوز به عنف به دختران در این مدرسه، به این موسسه، مدرسه تجاوز به عنف می‌گویند.

جوول تیلور Jewel Taylor رئیس جمهور لیبریا در واکنش به افزایش موج درخواست‌ها برای انجام تحقیق و تفحص در این باره، روز گذشته دستور تحقیق و تفحص مستقل و فوری را در این خصوص صادر کرد.

قرار بود دخترانی که در گذشته هدف تعرض‌های جنسی قرار گرفته یا به فحشاء کشیده شده اند در این بنیاد آمریکایی دوره‌های بازگشت به جامعه و احیای روحی و روانی را سپری کنند، اما دقیقا برعکس هدف اعلام شده، دختران بینوا در این مکان هدف تجاوز جنسی قرار می‌گرفتند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات برخورد سریع و قاطع با افراد خطاکار در این بنیاد آمریکایی را خواستار شدند. هفته گذشته یک پایگاه اینترنتی آمریکایی فاش کرد دختران در بنیاد موسوم به "آکادمی بیش از من" در پایخت لیبریا به صورت گسترده هدف تجاوز به عنف قرار می‌گیرند. برخی از این دختران در این موسسه، تنها ۱۰ سال سن داشته اند و بنیانگذار این بنیاد این جنایت جنسی را علیه آن‌ها مرتکب شده است.

این بنیاد فعالیت خود را در سال دو هزار و سیزده شروع کرد و هجده مدرسه در کشور‌های محروم غرب آفریقا تاسیس کرد. بنیانگذار این بنیاد به اصطلاح خیریه توانست بیش از ۸ میلیون دلار پول برای فعالیتهایش جمع کند که حدود ۶۰۰ هزار دلار آن را دولت آمریکا داده بود. الن جانسون سیرلیف Ellen Johnson Sirleaf رئیس جمهور وقت لیبریا که برنده جایزه نوبل صلح شده است نیز از فعالیت‌های این بنیاد در آن زمان حمایت می‌کرد.

مسئولان بنیاد مذکور ضمن ابراز تاسف عمیق از اتفاق رخ داده تاکید کرده اند اجازه نخواهند داد هرگز چنین اتفاقی در آینده تکرار شود.

انتهای پیام/

تظاهرات اعتراضی به فساد اخلاقی بنیاد آمریکایی در لیبریا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار