ممنوعیت توسعه کشت در دشت‌های استان بوشهر

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: با توجه به محدودیت منابع آبی، کشاورزان اجازه کشت جدید در دشت‌های استان را ندارند.

ممنوعیت توسعه کشت در حله استان بوشهربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، شاهپور رجایی افزود: از ۱۶ دشت موجود در استان، ۱۲ دشت ممنوعه هستند و چهار دشت دیگر هم توان آبدهی ندارند، بنابراین توسعه کشت در این دشت‌ها ممکن نیست.
وی همچنین با اشاره به وضعیت حقابه کشاورزان در منطقه حله، به بهره برداران مجاز اطمینان خاطر داد که متناسب با حجم ذخیره آب سد رئیسعلی دلواری و اولویت بندی قانونی، آب مورد نیاز کشت و کارشان تامین می‌شود و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر بیان کرد: نزدیک به هشت هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های حاشیه حله از حقابه تاریخی این رودخانه بهره‌مند هستند، اما دیده می‌شود بهره بردارانی با آگاهی از محدودیت شدید منابع آب و با وجود اطلاع رسانی گسترده مبنی بر ممنوعیت توسعه نخیلات، باغ‌های جدید ایجاد کرده‌اند.

رجایی افزود: بهره برداران غیرمجاز با اتکاء به چند مرحله آبیاری تکمیلی با سیلاب ناشی از طغیان طبیعی رودخانه یا آب رها سازی شده از سد رئیسعلی دلواری، علاوه بر صاحب شدن حقابه زیست محیطی، تمام فصل به نخل‌های خود آب می‌دهند.

وی تاکید کرد: همواره از بهره‌برداران مجاز حله، مانند دیگر بهره‌برداران مجاز منابع آب، حمایت کرده‌ایم به طوری که توسعه شبکه آبیاری گلدشت و سیاه منصور با وجود تکمیل مطالعات اجرایی، ارزیابی‌های زیست محیطی حوزه و رهاسازی آب از سد، به نفع این قشر از دستورکار خارج شد.

انتهای پیام/ک

کشت جدید در دشت‌های استان بوشهر ممنوع

برچسب ها: ممنوعیت ، کشت ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.