محمد بن سلمان نخستین سخنرانی خود را پس از قتل خاشقجی ایراد می‌کند

ولیعهد سعودی امروز چهارشنبه پس از ماجرای قتل روزنامه‌نگار عربستانی نخستین سخنرانی خود را در کنفرانس سرمایه‌گذاری ریاض ایراد خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، قرار است نخستین سخنرانی خود را در عرصه بین‌المللی پس از ماجرای قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد ریاض، ایراد کند.

او قرار است عصر چهارشنبه در کنفرانس سرمایه‌گذاری آینده در ریاض سخنرانی کند.

به نوشته آسوشیتدپرس، این کنفرانس به ابتکار بن سلمان و با هدف جذب سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی برای عربستان به منظور ایجاد اشتغال برای جوانان این کشور برگزار می‌شود؛ اما این کنفرانس تحت‌الشعاع قتل خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول در دوم اکتبر قرار گرفته است.

مقامات ترکیه می‌گویند این روزنامه‌نگار به دست اعضای یک جوخه مرگ ۱۵ نفره سعودی، از جمله یک عضو ارشد تیم امنیتی بن سلمان، کشته شد. در همین حال، عربستان سعودی بدون ارائه هیچ سند و مدرکی و در تلاشی برای مبرا کردن پادشاه و ولیعهد خود از اتهامات، مدعی است این تیم به صورت خودسرانه خاشقجی را به قتل رسانده است.

این در حالی است که  پایگاه اینترنتی میدل ایست آی نوشت قرار بود روز گذشته ولیعهد سعودی در این کنفرانس سخنرانی کند ولی به دلیل همزمانی سخنرانی او با سخنرانی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، درباره خاشقجی، نام بن سلمان از میان سخنرانان این کنفرانس حذف شد.

شایان ذکر است، بسیاری از رهبران اقتصادی و تجاری بین‌المللی در واکنش به قتل خاشقجی از شرکت در کنفرانس سرمایه‌گذاری ریاض انصراف داده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار