۶ ماده غذایی سنگ ساز + اینفوگرافی

کلیه‌های سالم برای سم زدایی و دفع ضایعات بدن لازم و ضروری‌اند، بنابراین باید به سلامت این اندام ‌ها دقت کنیم.

6 ماده غذایی که باعث سنگ کلیه می‌شوند+ اینفوگرافیبه گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ بدون شک می‌دانید که کلیه‌ها چه نقش مهمی در ادامه حیات بدن دارند، این اعضای کوچک لوبیایی شکل وظیفه دفع ضایعات را بر عهده دارند، در واقع همین دو عضو کوچک در دو طرف ستون فقرات روانه 200 لیتر خون را تصفیه می‌کنند.

کلیه‌های سالم برای سم زدایی و دفع ضایعات بدن لازم و ضروری هستند؛ بنابراین باید به هر ترتیبی شده حواسمان به سلامت آن‌ها باشد چون وجود هر نوع بیماری در این دو عضو حیاتی بدن را به زحمت می‌اندازند؛ باید بدانید که برخی از مواد غذایی که روزانه مصرف می‌کنیم در صورت افراط می‌توانند باعث بروز سنگ کلیه و مانع از فعالیت درست کلیه‌ها شوند.

قبل از هر چیزی باید گفته شود که هر ماده غذایی مفید برای بدن لازم است؛ مشکل زمانی بروز می‌کند که دچار افراط شویم، مصرف به اندازه برخی مواد غذایی چون چایی و قهوه برای بدن مفید خواهد بود اما زیاده روی در مصرف آن باعث بروز مشکلاتی می‌شود که کلیه‌ها از آن مشکلات در امان نخواهند ماند.

باید بدانید که مصرف افراطی کافئین به صورت چای یا قهوه می‌تواند باعث تشکیل سنگ کلیه شود به دلیل اینکه کافئین زیاد باعث دفع زیاد کلسیم از طریق ادرار می‌شود، علاوه بر این کافئین زیاد می‌تواند باعث بروز نارسایی کلیوی شود.

6 ماده غذایی که باعث سنگ کلیه می‌شوند+ اینفوگرافی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار