واگذاری ۵ هزار واحد مسکن روستایی به خانواده‌های دو معلول

معاون پشتیبانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: تا کنون ۵ هزار واحد مسکونی احداث و به خانواده‌های دارای دو معلول واگذار شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ هادی درفشی معاون پشتیبانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حاشیه معارفه مدیرکل جدید بنیاد مسکن قزوین گفت: بر اساس اطلاعات کسب شده افراد واجد شرایط فاقد مسکن دومعلول ۱۱ هزار نفر هستند که تاکنون به ۵ هزار نفراز آنان واحد مسکونی واگذار شده است.

درفشی اضافه کرد: طرحی از سه سال پیش با کمک بنیاد مستضعفان، حساب ۱۰۰ امام و بنیاد مسکن و خیرین مسکن ساز شکل گرفت و بر اساس اطلاعات بهزیستی افراد معلول فاقد مسکن شناسایی شدند.

وی افزود: به این خانواده‌ها ۱۸ میلیون تومان کمک بلاعوض در روستا‌ها و در شهر‌های کمتر از ۲۵ هزار نفر۳۰ میلیون تومان وام بلاعوض داده می‌شود.

معاون پشتیبانی بنیاد مسکن استان قزوین در ادامه از اجرای طرح هادی در ۱۷ هزار روستا خبر داد.

درفشی افزود:بخشی ازکاربامشارکت دهیاران واستانداری‌ها انجام می‌شود و تلاش کرده ایم در روستایی که عمر طرح هادی تمام شده (بیش از ۱۰ سال) این کار انجام شود و بافت توسعه پیدا کند.

وی اضافه کرد: بر اساس سیاست‌های بنیاد برای تامین زمین و مسائل زیستی اقدام لازم صورت می‌گیرد و هرجا نیاز باشد زمین هم تامین می‌کنیم.

معاون پشتیبانی بنیاد مسکن استان گفت: ساخت ۱۵۰ هزار واحد را قبول کرده ایم که برای تحقق این موضوع باید اعتبار لازم تامین شود.

درفشی اظهارداشت: رویکرد بنیاد مسکن به عنوان یک اصل این است که هویت روستا‌ها حفظ شود.

وی گفت:: برای همه نقاط جمعیتی، یک نوع معماری روستایی تعریف شده که مطابق با اقلیم و آب و هوا و فرهنگ منطقه است.

درفشی گفت: بالاخره در اعتباراتی که برای بهسازی و مقاوم سازی تعیین می‌شود باید سازه‌های مقاوم داشته باشیم لذا از دفاتر فنی که زیر نظر بنیاد مسکن شکل گرفته است استفاده می‌کنیم.

وی افزود: این دفاتر فنی در واقع یک نوع سازمان نظام مهندسی روستایی است و تعداد زیادی از فارغ التحصیلان روستایی را مشغول کار کرده ایم و آماری که بعد از این کار صورت گرفته کمترین آسیب به مسکن روستایی وارد شده است.

درفشی گفت: بیش از ۳۲۰ هزار واحد مسکونی درشهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در دست ساخت است که تاکنون ۳۰۰ هزار واحد به اتمام رسیده و مردم در آن‌ها ساکن شده اند.

انتهای پیام/

افراد واجد شرایط فاقد مسکن دومعلول ۱۱ هزار نفر هستند

برچسب ها: بهزیستی ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.