در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

حمایت از مددکاران اورژانس اجتماعی در دستور کار

معاون رئیس جمهور در امور زنان گفت: نامه‌ای با سازمان بهزیستی منعقد شده است که بر مبنای آن، ما حمایت از کارشناسان اورژانس اجتماعی را تقاضا کردیم.

حمایت از مددکاران اورژانس اجتماعی در دستور کاربه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان در اختتامیه کنفرانس منطقه‌ای آسیا-اقیانوسیه نقش خانواده، اجتماع و دولت در جوامع روبه سالمندی که عصر امروز (چهارشنبه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جمعیت دنیا به سمت سالمندی در حال حرکت است.

وی با بیان اینکه جمعیت زنان سالمند افزایش یافته است، افزود: امید به زندگی در زنان تقریبا حدود ۴ سال بیشتر از مردان است.

ابتکار تصریح کرد: در کشور ما زنان حدود ۴ سال بیشتر عمر می‌کنند، البته که این ۴ سال با سختی و بیماری همراه است، اغلب زنان در دهه آخر زندگی با بیماری‌های بسیاری روبه رو هستند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان با بیان اینکه بحث سالمندی زنان خصوصا زنان سرپرست خانوار بسیار حائز اهمیت است، افزود: سند ملی سالمندی تدوین شد و ما هم در تلاش هستیم به عنوان معاونت زنان و خانواده در این زمینه شاخص‌های مرتبط با سالمندی و کیفیت زندگی را رصد کنیم.

ابتکار بیان کرد: بخش مهمی از عدالت جنسیتی به موضوع سالمندی توجه دارد و امیدواریم گام‌های خوبی در این زمینه برداشته شود.

وی با بیان اینکه نامه‌ مشترکی بین معاونت زنان و سازمان بهزیستی منعقد شده است که بر مبنای آن ما حمایت خاص از کارشناسان و مددکاران اورژانس اجتماعی را تقاضا کردیم، عنوان کرد: با این کار امنیت شغلی این افراد مورد توجه قرار می‌گیرد، چرا که این افراد در معرض شرایط سخت کاری هستند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان گفت: اورژانس اجتماعی نقش مهمی در مداخله با آسیب‌ها دارد و من ارزیابی دقیقی از شرایط اورژانس دارم.

وی با بیان اینکه دولت با قدرت، برنامه و با سیاست‌های منسجم پیشرفت می‌کند، بیان کرد: هماهنگی و انسجام بیشتر بین جریانات سیاسی و قوای مختلف کشور باعث می‌شود در شرایط دشوار و در بعد اقتصادی و حملات روانی امید را از دست ندهیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: بهزیستی ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.