طی 6 ماهه اول سال؛

واکسینه شدن بیش از 9هزار قلاده سگ علیه بیماری هاری در آذربایجان غربی

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت : تعداد 9 هزار و 730 قلاده سگ صاحبدار برعلیه بیماری هاری ایمن سازی و مایه کوبی شده اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت : پیشگیری از بیماری هاری در کشور ما به عنوان یک اولویت مهم در بین بیماریهای قابل انتقال بین حیوان و انسان می باشد و درصورت ظهورعلائم هاری ، درمان امکان ندارد و مرگ بیماران قطعی است.

دکتر داهیم با اشاره بر اینکه حیوان مبتلا به هاری باید معدوم سازی شود گفت : تنها روش پیشگیری از این بیماری واکسیناسیون است.

 وی گفت : در همین راستا طی 6 ماهه اول سال 97 تعداد 9  هزار و 730  قلاده سگ صاحبدار برعلیه  بیماری  هاری ایمن سازی و مایه کوبی شده اند. 

وی  همچنین اظهار داشت: با توجه به اهمیت واکسیناسیون و پیشگیری و مبارزه با این بیماری در حین عملیات مایه کوبی  آموزش‌های چهره به چهره  در خصوص اهمیت بیماری هاری، راههای انتقال و جلوگیری از ابتلا به این بیماری برای دامداران و صاحبان آنها ارائه توسط کارشناسان ارائه می گردد.

لازم بذکر است به منظور کنترل و مبارزه با این بیماری همه ساله با توجه به دستورالعمل اجرایی مبارزه با بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی کشور سگ‌های صاحب‌دار با همکاری بخش غیردولتی مورد واکسیناسیون و قلاده‌گذاری قرار می گیرند.

هاری نوعی بیماری مشترک ویروسی است که ویروس آن از طریق بزاق حیوان هار و محل گازگرفتگی وارد بدن شده و به سمت اعصاب انتهایی در ماهیچه ها  می رود و شروع به تکثیر مینماید این ویروس در انسان و سایر پستانداران خونگرم قابلیت رشد و تکثیر دارد.

انتهای پیام/ع

مایه کوبی سگ ها در آذربایجان غربی 

برچسب ها: حیات وحش ، دامپزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.