60 هزار روادید اربعین در اراک صادر شد

استاندار مرکزی گفت: 60 هزار روادید برای زائرین اربعین حسینی تا کنون توسط کنسولگری موقت عراق در اراک صادر شده است.

60 هزار روادید اربعین در اراک صادر شدبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  استاندار مرکزی در بازدید از نحوه ثبت نام و چگونگی صدور روادید زائران اربعین حسینی (ع) در دفتر موقت کنسولگری عراق در اراک با ابراز رضایت از فعالیت این سرکنسولگری گفت: تا کنون 60 هزار ویزا در سرکنسولگری موقت عراق در اراک صادرشده است.

آقازاده با اشاره به صدور 5 هزار ویزا در یک روز در این سرکنسولگری با توجه به محدودیت نیروی انسانی افزود: این حجم صدور ویزا در یک روز کم سابقه و نشان از عشق و علاقه و همکاری صمیمانه بین همکاران در استان مرکزی و اعضای سفارت عراق است.

وی اضافه کرد: علاوه بر خدمات رسانی به زائران استان مرکزی این سرکنسولگری به زائران استانهای لرستان ، اصفهان ، همدان و قم هم خدمات ارائه می دهد .

استاندار مرکزی از خدمات دفتر موقت کنسولگری عراق در اراک تقدیر و تشکر کرد و گفت: همه تلاش ها در این استان برای خدمت رسانی به زائران حسینی (ع) به کارگرفته شده و تمهیدات و تدابیر لازم در این راستا اندیشیده شده است.

آقازاده رضایت مردم و مراجعین را نشان دهنده خدمات دهی سریع و خوب کارکنان سرکنسولگری دانست و افزود: دلیل این رضایت صدور ویزا در کمترین زمان است.

وی به فعالیت 47 موکب از استان مرکزی برای خدمات رسانی به زائران اربعین اشاره کرد و افزود: از این تعداد17 موکب در درون استان و کشور فعالیت می کنند، 2 موکب در مرز مهران مستقر هستند و 25 موکب هم در کشور عراق در مسیر نجف به کربلابه زائران خدمات رسانی می کنند.

استاندار مرکزی ادامه داد: استان مرکزی بنا به گفته مسئولین ستاد اربعین کشور  یکی از برترین ها کشور در ارایه خدمات به زائرین است.

آقازاده برنامه ریزی امسال را نسبت به سال گذشته مطلوبتر دانست و گفت: سال گذشته حدود 55 هزار ویزا صادر شده بود ولی امسال یک هفته مانده اربعین 60 هزار ویزا صادر شده است.

وی از آمادگی این دفتر برای صدور 100 هزار ویزا خبر داد و افزود: انتظار است زائران حسینی در طول سفر به قوانین کشور عراق احترام گذارند و تلاش خود را برای اجرای کامل آیین های اربعین حسینی (ع) به کار گیرند.

 مدیر دفتر سرکنسولگری عراق در اراک هم گفت: دفتر اراک با هماهنگی وزارت امور خارجه ایران و عراق افتتاح شده و امسال سال اول فعالیت این دفتر است و ما از صبح زود تا اخر شب خدمات ارایه می دهیم .

طاها با تقدیر از مدیران حج و زیارت استان مرکزی افزود: روزانه بیش از 6 هزار ویزا در این سرکنسولگری صادر می شود.

وی همچنین از مردم فهیم ایران تشکر کرد و افزود: درخواست ما  از زائرین این است که در خاک عراق با نیروهای امنیتی همکاری بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/ج

صدور 60 هزار روادید اربعین در اراک

 

برچسب ها: حج و زیارت ، اربعین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.