هزار و 400 باستانی کار استان مرکزی

هزار و 400 نفر به فعالیت سازمان یافته در ورزش باستانی زورخانه مشغول هستند.

هزار و 400 باستانی کار  استان مرکزیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ در استان مرکزی هزار و 400 نفر به صورت سازمان یافته در ورزش باستانی فعالیت می کنند.

رئیس هیئت پهلوانی و ورزش‌های زورخانه‌ای استان مرکزی با بیان اینکه ورزش زورخانه ای در فرهنگ ملی و مکتب تشییع ریشه عمیقی دارد، گفت: در حال حاضر هزار و 400 ورزشکار در ۱۸ زورخانه سطح استان به فعالیت در این رشته ورزشی مشغول هستند. 

 همتی به وضعیت ورزش زورخانه‌ای در استان اشاره کرد و افزود: در سال های اخیر  قدم های بزرگی برای توسعه ورزش زورخانه ای در استان برداشته است، به گونه ای که استان مرکزی در رده سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان یکی از مقتدرین ترین تیم ها در سطح کشور را در اختیار دارد که در 6 ماهه نخست سال 16 نفر از ورزشکاران صاحب مدال و عنوان کشوری شدند.

وی بیان کرد: جایگاه زورخانه  در فرهنگ اسلامی در زنده‌ نگه داشتن فرهنگ و آئین افتادگی و برادری که از عهد باستان در ایران رواج داشت، اهمیت ویژه دارد.

رئیس هیئت پهلوانی و ورزش‌های زورخانه‌ای استان مرکزی با بیان اینکه ورزش زروخانه در اکثر شهرستان های استان رواج دارد، بیان کرد: ساوه با داشتن شش زورخانه و ۳۰۰ ورزشکار به عنوان قطب این رشته ورزشی است و در سایر شهرستان ها هم ورزشکاران قهرمان فراوانی داریم.

انتهای پیام/ج

هزار و 400 نفر به فعالیت سازمان یافته ورزش باستانی مشغول هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.