رئیس توسعه بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: ارزش ریالی صادرات استان در ۶ ماهه نخست امسال به ۱۵۹ میلیون و ۱۰۷ هزار دلار افزایش یافته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱.۹ درصد رشد داشته است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛محمد طولابی،رئیس توسعه بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: ارزش ریالی صادرات استان در ۶ ماهه نخست امسال به ۱۵۹ میلیون و ۱۰۷ هزار دلار افزایش یافته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱.۹ درصد رشد داشته است.

محمد طولابی افزود: ۶ ماهه امسال ۱۴۹ هزار و ۱۷۰ تن انواع محصول به ارزش ۱۵۹ میلیون و ۱۰۷ هزار دلار از استان صادر شد.

وی اظهار داشت: این میزان از نظر ارزش ریالی ۱۱.۹۱ درصد افزایش یافته و به دلیل کاهش خام فروشی مواد معدنی ۲۶ درصد از نظر تناژ کاهش یافته است.

رئیس توسعه بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان بیان کرد: هلند، پرتغال، ایتالیا، اسپانیا، آمریکا، بلژیک، کانادا، یونان، بلغارستان، کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس و کشور‌های حوزه دریای خزر از جمله شرکای اقتصادی لرستان هستند که در این میان عراق و افغانستان بیشترین بازار هدف صادرات استان را به خود اختصاص داده اند.

طولابی همچنین محصولات پتروشیمی، داروی انسانی و دامی و روآلیاژ را سه کالای نخست صادراتی استان برشمرد و اضافه کرد: در حال حاضر سهم لرستان از صادرات ایران معادل ۷۵ صدم درصد یعنی کمتر از یک درصد است.

وی با اشاره به سهم ۲۵ صدم درصدی صادرات ایران در دنیا ادامه داد: در حال حاضر شرایط ارتقا صادرات در استان تا حدودی مهیا و در حال افزایش است.

رئیس توسعه بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: جای خالی صادرات خدمات از جمله خدمات گردشگری در سبد صادراتی استان مشهود است و در حالیکه لرستان در کریدور ترانزیتی کشور قرار دارد.

انتهای پیام/ب

صدور ۱۵۹ میلیون دلار کا لا از لرستان به خارج از کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.