فعالیت 40 درمانگاه سیار در مسیر نجف تا کربلا

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر اصفهان از ارائه خدمات 40 درمانگاه سیار در مسیر نجف به کربلا خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،داریوش کریمی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر اصفهان با اشاره به پوشش خدمات درمانی و امداد و نجات سفر معنوی زائران اربعین حسینی، اظهار کرد: برای این امر در حال حاضر ۴۰ پایگاه امداد و نجات بین‌شهری و یک پایگاه امداد هوایی در سطح استان فعال هستند.

وی تأکید کرد: درمجموع پایگاه‌های بین‌شهری با تعداد زیادی از نیروهای آموزش‌دیده آمادگی این دارند تا در صورت ضرورت نسبت به اسکان اضطراری اشخاص اقدام کنند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر اصفهان با تأکید به اینکه وظیفه اصلی نیروهای امداد و نجات هلال‌احمر پوشش حوادث ترافیکی و سایر حوادث است، افزود: این نیروها با آمادگی کامل در سطح جاده‌های استان حضور داشته و در حال ارائه خدمات هستند.

وی ادامه داد: علاوه بر این تیم‌های واکنش سریع، تیم‌های اصلی و تیم‌های جانشین در حالت آماده‌باش هستند تا در صورت احساس نیاز و دستور سازمان امداد و نجات کشور برای پوشش امدادی و کمک‌رسانی و پشتیبانی به استان‌های هم‌مرز و استان‌هایی که معین این حرکت عظیم‌ هستند، اعزام شوند.

کریمی با بیان اینکه اکنون تیم ارتباطات جمعیت هلال‌احمر اصفهان در مرز چزابه مستقر است و نیروهایی مستقر در داخل خاک عراق در حال ارائه خدمات هستند، گفت: در زمینه پوشش خدمات درمانی و اعزام تیم‌های پزشکی به عراق جمعیت هلال‌احمر اصفهان هم در حوزه درمان و هم امداد و نجات در کشور عراق وظایفی را بر عهده دارد و بیش از ۴۰ درمانگاه سیار را از نجف تا کربلا، بین راه و در شهر کاظمین، سامرا و حله برپا کرده است.

وی تصریح کرد: در این درمانگاه‌ها پزشک، پرستار، تکنسین‌های فوریت‌ها و دارویی، ماما و متخصصان مختلف به‌صورت شبانه‌روزی خدمات‌رسانی می‌کنند و تعدادی متخصص و نیروهای درمانی هم در بیمارستان کربلا در کنار نیروهای عراقی در حال ارائه خدمات به زائران اربعین هستند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر اصفهان  ادامه داد: نیروهای جمعیت هلال‌احمر در این درمانگاه‌ها به‌صورت شیفتی فعال‌ هستند و در ساعات شب به‌طور گردشی این نیروها خدمت‌رسانی می‌کنند.

 

انتهای پیام/م 

۴۰ درمانگاه سیار هلال‌احمر اصفهان بین نجف تا کربلا فعال شد

برچسب ها: هلال احمر ، اربعین 97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار