رخدادهای لرزه‌ای در هفته گذشته؛

بزرگترین زلزله هفته در کوشکنار/ ثبت ۴۲ زمین لرزه در کشور

زلزله‌ای به بزرگی ۳.۹ ریشتر در عمق ۲۱ کیلومتری در کوشکنار استان هرمزگان رخ داد که بزرگترین زلزله این هفته بوده است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  بر اساس داده‌های ثبت شده در مرکز لرزه نگاری کشور، موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زلزله های رخ داده در کشور  را از  28 مهر تا روز 3آبان ماه  را به اطلاع می رسانیم، تعداد 42 زلزله در این فاصله به ثبت رسیده است.

جزئیات زلزله های هفته گذشته به این شرح است:

شنبه 28 مهرماه

در هجدک استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی 2.9 ریشتر در عمق 10 کیلومتر رخ داده است؛ در دهرم استان فارس زلزله‌ای به بزرگی 2.9 ریشتر در عمق 8 کیلومتر گزارش شده است، هجدک استان کرمان را زلزله‌ای به بزرگی 3.3 ریشتر در عمق 6 کیلومتر لرزاند، در تازه‌آباد زلزله‌ای به بزرگی 3.6 ریشتر در عمق 9 کیلومتر گزارش شده است.


بیشتر بخوانید: آیا احتمال زلزله ۷ ریشتری گسل شمال تهران دو برابر شده است؟


در کوشکنار استان هرمزگان زلزله‌ای به بزرگی 2.8 ریشتر در عمق 17 کیلومتر گزارش شده است؛ در منوجان استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی 2.8 ریشتر در عمق 16 کیلومتر به وقوع پیوسته است، در نایبند استان خراسان جنوبی زلزله‌ای به بزرگی 2.5 ریشتر در عمق 17 کیلومتر گزارش شده است.

بزرگترین زلزله هفته در کوشکنار/ ثبت ۴۲ زمین لرزه در کشور

یکشنبه 29 مهرماه

در تازه‌آباد زلزله‌ای به بزرگی 3.1 ریشتر در عمق 8 کیلومتر رخ داده است؛ در رباط سنگ استان خراسان رضوی زلزله‌ای به بزرگی 2.5 ریشتر در عمق 8 کیلومتر گزارش شده است. در بهاباد استان یزد زلزله‌ای به بزرگی 2.7 ریشتر در عمق 9 کیلومتر به ثبت رسیده است، در هجدک زلزله‌ای به بزرگی 2.6 ریشتر در عمق 10 کیلومتر گزارش شده است.

در جویم استان فارس زلزله‌ای به بزرگی 2.9 ریشتر در عمق 17 کیلومتر به ثبت رسیده است. در برازجان استان بوشهر زلزله‌ای به بزرگی 2.9 ریشتر در عمق 10 کیلومتر گزارش شده است، سیرچ استان کرمان را زلزله‌ای به بزرگی 2.9 ریشتر در عمق 9 کیلومتر لرزاند، در اشنویه استان آذربایجان غربی زلزله‌ای به بزرگی 2.6 ریشتر در عمق 10 کیلومتر رخ داده است. در مورموری استان ایلام زلزله‌ای به بزرگی 2.9 ریشتر در عمق 10 کیلومتر گزارش شده است، ارکواد استان ایلام را زلزله‌ای به بزرگی 2.5 ریشتر در عمق 9 کیلومتر لرزاند.


بیشتر بخوانید: نکات طلایی پس از وقوع زلزله که جانتان را نجات می‌دهد


دوشنبه 30 مهرماه

در فریدون‌شهر استان اصفهان زلزله‌ای به بزرگی 2.5 ریشتر در عمق 8 کیلومتر رخ داده است، در کوزران استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی 2.5 ریشتر در عمق 10 کیلومتر به وقوع پیوسته است، در نهاوند استان همدان زلزله‌ای به بزرگی 3.1 ریشتر در عمق 10 کیلومتر به ثبت رسیده است.

در یندی قلعه علیا استان خراسان شمالی زلزله‌ای به بزرگی 2.7 ریشتر در عمق 10 کیلومتر گزارش شده است، در جندق استان اصفهان زلزله‌ای به بزرگی 2.5 ریشتر در عمق 10 کیلومتر رخ داده است، در تازه کنده نصرت آباد استان آذربایجان غربی زلزله‌ای به بزرگی 2.5 ریشتر در عمق 10 کیلومتر به ثبت رسیده است.

بزرگترین زلزله هفته در کوشکنار/ ثبت ۴۲ زمین لرزه در کشور

سه‌شنبه 1 آبان‌ماه

در لوشان استان گیلان زلزله‌ای به بزرگی 3 ریشتر در عمق 8 کیلومتر گزارش شده است، در تازه‌آباد زلزله‌ای به بزرگی 2.7 ریشتر در عمق 11 کیلومتر به وقوع پیوسته است، دهرم استان فارس را زلزله‌ای به بزرگی 3.5 ریشتر در عمق 8 کیلومتر لرزاند.

چهارشنبه 2 آبان‌ماه

در  بندر چارک استان هرمزگان زلزله‌ای به بزرگی 2.9 ریشتر در عمق 17 کیومتر گزارش شده است؛ در هشتبندی استان هرمزگان زلزله‌ای به بزرگی 3.4 ریشتر در عمق 38 کیلومتر رخ داده است.


بیشتر بخوانید: توصيه های ايمنی اورژانس برای زمان زلزله


پنجشنبه 3 آبان‌ماه

در سر پل ذهاب زلزله‌ای به بزرگی 2.6 ریشتر در عمق 12 کیلومتر رخ داده است؛ کوشکنار استان هرمزگان را زلزله‌ای به بزرگی 3.9 ریشتر در عمق 21 کیلومتر لرزاند، دهرم استان فارس را زلزله‌ای به بزرگی 3.2 ریشتر در عمق 10 کیلومتر تجربه کرد.

در کانی‌سور استان کردستان زلزله‌ای به بزرگی 3.6 ریشتر در عمق 10 کیلومتر رخ داده است. در فاریاب استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی 2.5 ریشتر در عمق 10 کیلومتر گزارش شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: زلزله ، اخبار علمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.