کشف، ضبط و معدوم سازی ۷۰۰ کیلوگرم گوشت فاسد و ناسالم در شهر کرمانشاه

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه از کشف، ضبط و معدوم سازی ۷۰۰ کیلوگرم گوشت فاسد و ناسالم در شهر کرمانشاه در اواخر هفته گذشته خبر داد.

کشف، ضبط و معدوم سازی ۷۰۰ کیلوگرم گوشت فاسد و ناسالم در شهر کرمانشاهبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، صیاد غلامی سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه گفت : ۷۰۰ کیلوگرم گوشت فاسد در جریان بازدید مشترک اکیپ‌های دامپزشکی، بازرسی اصناف، اجرائیات شهرداری و شبکه بهداشت و درمان از یکی از رستوران تاق بستان کرمانشاه کشف و معدوم شد.

وی گفت: پرونده صاحب این رستوران متخلف برای رسیدگی به مراجع قضایی ارسال شد.

وی تاکید کرد : طبق اعلام صنف رستوران‌ها موظف هستند گوشت را به صورت کشتار روز و گرم تهیه و تحویل مشتری دهند.

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان کرمانشاه در ادامه بازدید از مراکز تهیه، استحصال، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی را از وظایف دامپزشکی ذکر کرد و گفت: در این بازدید‌ها با هرگونه تخلف بهداشتی برخورد قانونی می‌کنیم.

غلامی افزود: در برخی از نظارت‌ها به منظور هم افزایی در نظارت‌های بهداشتی این بازرسی‌ها در قالب گشت‌های مشترک با ادارات مرتبط انجام می‌شود که در این گشت‌ها علاوه بر دامپزشکی، شبکه بهداشت، تعزیرات حکومتی، شبکه بهداشت، اجرائیات شهرداری، محیط زیست و دیگر دستگاه‌ها حضور دارند.

وی همچنین مقابله با بیماری‌های استراتژیک دامی و نظارت بر بهداشت عمومی را از وظایف اصلی دامپزشکی برشمرد و عنوان کرد: در بخش نظارت بر بهداشت عمومی که به صورت مستقیم با سلامت مردم در ارتباط است هیچ گونه مماشاتی نداریم و با هرگونه تخلف به شدت برخورد خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: هرگونه عرضه گوشت ناسالم و خارج از چرخه کشتار مشمول برخورد‌های سخت دامپزشکی و تشکیل پرونده قضایی خواهد شد.

وی تصریح کرد: یکی از راه‌های ابتلا به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو خرید و مصرف گوشت کشتار غیرمجاز است.

وی با بیان اینکه دامپزشکی نیز در تمام ساعات شبانه روز تلاش می‌کند امنیت غذایی را برای مردم تامین کند، تصریح کرد: شهروندان هم می‌توانند هرگونه انتقاد، پیشنهاد و شکایت را با تلفن ۱۵۱۲ و یا سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ با دامپزشکی در میان بگذارند .

 

 

انتهای پیام/د

بازدید مشترک اکیپ‌های شبکه بهداشت و درمان از رستوران تاق بستان

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار