معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان گفت: ۱۷ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در کردستان هزینه می‌شود.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، فرزاد حسینی در کارگاه آموزشی یک روزه که با هدف آموزش و همسان سازی اطلاع رسانی پروژه ها برگزارشد،گفت: ۱۷ میلیارد تومان جهت اجرای عملیات بیولوژیک و بیومکانیک و مکانیکی آبخیزداری در استان هزینه می‌شود .

وی افزود: استان کردستان دارای ۶۱۹ زیرحوزه آبخیز است که از این مقدار ۱۹ زیر حوزه مطالعه شده و اجرای پروژه ها در همه مناطق به پیمانکار بخش خصوصی واگذار شده است .

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان کردستان با بیان اینکه اطلاع رسانی بخش بسیار مهم و موثر در ایجاد فرهنگ منابع طبیعی در بین بهره‌برداران محلی است اضافه کرد: اهداف دیگر این پروژه‌ها جلوگیری از فرسایش خاک، حفاظت خاک، حفظ و توسعه پوشش گیاهی، کنترل سیلاب و روان آب است.

وی عنوان کرد: دستورالعمل اطلاع رسانی پروژه های آبخیزداری و آبخوانداری ابلاغ شده است که امیدوارایم بتوانیم اهداف پروژه‌های اجرا شده را به درستی به مردم انعکاس دهیم .

حسینی در پایان یادآور شد: این کارگاه آموزشی تحت عنوان آموزش گرافیک و صفحه آرایی در سالن جلسات سازمان جهادکشاورزی استان برگزار شد .

انتهای پیام/م

استان کردستان دارای ۶۱۹ زیرحوزه آبخیز است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.