کاروان ۱۱۰ خانواده شهید راهی کربلا شد

خانواده شهدا پس از زیارت حرم امامزاده صالح (ع) و قبور مطهر شهدای هسته‌ای عازم سفر اربعین شدند.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم بدرقه ۱۱۰ خانواده شهید با حضور حجّت‌الاسلام عبدالعلی گواهی تولیت آستان حضرت امام‌زاده صالح، سردار سید مجید هاشمی‌دانا معاون روابط عمومی، تبلیغات و امور بین‌الملل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و سردار حسن حسن زاده فرمانده سپاه سیدالشهدا استان تهران در حرم امامزاده صالح (ع) برگزار شد.

ط

در ابتدای این مراسم، شال‌هایی منقش به تصاویر شهدایی که خانواده‌هایشان در این سفر حضور دارند، از سوی هیئت فرزندان شهدای اسلام به خانواده‌ها تقدیم شد. خانواده شهدا در مسیر پیاده روی اربعین با پخش بروشور‌های فرهنگی به زبان‌های فارسی، انگلیسی و عربی سفیران و مبلغان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خواهند بود.

ط

حجت الاسلام گواهی تولیت آستان حضرت امام‌زاده صالح گفت: در دوران جنگ تحمیلی پیش از عملیات‌ها می‌گفتیم فقط یک قدم تا کربلا مانده است. جوانان ما در جنگ شهید شدند تا امروز ما راحت بتوانیم به کربلا برویم. امروز در دیوار‌های شهر و بر روی لباس‌های مردم عراق تصویر سردار سلیمانی است. اگر ایثارگران و شهدا نبودند، این اتفاق امروز رقم نمی‌خورد. عزیزانی که در این راهپیمایی شرکت می‌کنند نائب الزیاره شهدا هستند.

سردار حسن حسن زاده فرمانده سپاه سیدالشهدا استان تهران گفت: کاروانی با حضور فرزندان شهدا برای پیاده روی و راهپیمایی اربعین حسینی حرکت می‌کنند، نکته قابل توجه این اتفاق این است که حرکت عظیم اربعین و زیارت امام حسین (ع) و باز شدن راه کربلا نتیجه و ثمره خون شهدا همین خانواده هاست.

وی ادامه داد: آن‌ها در جایی قدم برمی دارند که این عظمت و بزرگی که امروز ما همه در جهان شاهد آن هستیم به برکت خون شهدا است، دیدن این عظمت برای آن‌ها قطعا اهمیت دارد. حضور کاروان خاص و ویژه‌ای که همه از خانواده‌های شهدا هستند، می‌تواند برای همه آن‌هایی که در این مسیر قدم بر می دارند، پیام داشته باشد.

فرمانده سپاه سیدالشهدا استان تهران در خصوص راهپیمایی اربعین بیان کرد: راهپیمایی اربعین امام حسین بسیار سفارش شده است. البته در این چند سال به دلیل محروم بودن، اهمیت زیارت اربعین دو چندان شده است و این چند سالی که مسیر باز شده آن‌ها به خوبی حق مطلب را ادا می‌کنند و این مغناطیس امام حسین است که همچنان که مقام معظم رهبری فرمودند همه را سمت خود می کشد و جذب می‌کند. زمانی که حرکت را می‌بینیم، متوجه این مغناطیس معنوی حضرت امام حسین (ع) می‌شویم.

ط

سید مجید هاشمی‌دانا معاون روابط عمومی، تبلیغات و امور بین‌الملل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: مسیر راهپیمایی که امروزشاهد آن هستیم رشد روز افزونی داشته و به عنوان یک پدیده جهانی مطرح شده و جز معجزه الهی چیز دیگری نمی‌توان نامش نهاد.

وی ادامه داد: معجزه الهی است که توانسته ملت‌های ایران، عراق و عاشقان سید الشهدا درسراسر دنیا را دور هم جمع کند و آن‌ها با عشق روزافزون، هزینه و تلاش خودشان بتوانند در این راهپیمایی شرکت کنند.

ط

هاشمی‌دانا عنوان کرد: اگر فداکاری و ایثار شهدای ما نبود، قطعا قدم گذاشتن در این مسیر برای مردم میسر نمی شد. به خصوص حضور داعش نشان داد، اگر ما غفلت کنیم و وحدت نداشته باشیم، دشمن به راحتی تمام اعتقاد و باور‌های ما را از بین خواهد برد.

معاون روابط عمومی، تبلیغات و امور بین‌الملل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بیان کرد: اگر پشتوانه مادران عزیز و دلگرمی همسران شهدا نبود؛ رزمندگان ما هم به جبهه نمی‌رفتند. ما مدیون مادران و خانواده شهدا هستیم و این حرکت زیبا و حضور آن‌ها در راهپیمایی عظیم اربعین بسیار گران قدر است.

محمد رضا اشراقیان مداح و روابط عمومی هیئت فرزندان شهدای اسلام هم گفت: هیئت فرزندان شهدای اسلام مادر، همسر، فرزند شهید را به نیابت از شهید خودشان و چند شهید دیگر به سمت کربلا راهی می‌کنند. این اولین بار است که خانواده شهدا از سوی هیئت فرزندان شهدای اسلام به کربلا می‌روند و امیدواریم که هرساله این اتفاق رخ بدهد.

وی ادامه داد: خانواده‌های شهدا از راه زمینی و شلمچه راهی مراسم اربعین می‌شوند، امام جمعه اهواز به استقبال زائران حسینی خواهد آمد و پس از استقرار در موکب‌های تدارک دیده در خوزستان راهی کربلا خواهند شد.

گفتنی است:خانواده شهدا پس از زیارت حرم امامزاده صالح و قبور مطهر شهدای هسته‌ای عازم سفر اربعین شدند. آن‌ها از مرز شلمچه به نجف و سپس به کاظمین خواهند رفت و در ۹ آبان ماه باز می‌گردند.


انتهای پیام/

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار