برگزاری نخستین جلسه کارگروه اجرایی سامانه مدیریت و پایش سیستمی آلاینده های زیست محیطی

نخستین جلسه کارگروه اجرایی سامانه مدیریت و پایش سیستمی آلاینده های زیست محیطی واحدهای صنعتی تولیدی خدماتی و کارگاهی ( مپسا ) در کرمانشاه برگزار شد .

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، نخستین جلسه کار گروه اجرایی سامانه مدیریت و پایش سیستمی آلاینده های زیست محیطی واحدهای صنعتی تولیدی خدماتی معدنی و کارگاهی ( مپسا ) با حضور سرپرست معاونت نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان و نمایندگانی از دانشگاه رازی، دانشگاه علوم پزشکی، پتروشیمی، پالایشگاه، صنعت و معدن، شرکت شهرکهای صنعتی، صنایع سیمان غرب، کرپ ناز، پلیمر و کارشناسان محیط زیست استان در محل سالن جلسات اداره کل محیط زیست کرمانشاه برگزار شد.

آذر ولی زاده سرپرست معاونت نظارت و پایش  به تشریح شبکه مپسا و مزایای زیست محیطی آن پرداخت.

وی با اشاره به قوانین حاکم حمایتی از محیط زیست و ابلاغیه مقام معظم رهبری در راستای حفاظت و صیانت از محیط زیست ،ضمن تشریح این قوانین و سامانه مپسا اظهار داشت : در طرح مپسا رابطه دانشگاه و محیط زیست نزدیکتر از قبل خواهد شد چرا که این ارتباط دو سویه راه را برای چشم انداز علمی تر و دقیق تر به مقوله محیط زیست فراهم می کند و دانشگاه به عنوان یک بازوی علمی و توانمند نیز در راستای کاهش آلودگی های زیست محیطی و حفاظت و پایش های مستمر از محیط زیست در برنامه های اجرایی حضور خواهد داشت.

سرپرست معاون نظارت و پایش محیط زیست استان در ادامه گفت: دانشگاه می تواند به آزمایشگاه های معتمد محیط زیست استان در راستای کاهش آلایندگی و بهسازی محیط زیست کمک فراوانی نماید.

ولی زاده افزود : شیوه نامه اجرایی طرح مپسا در اختیار 38 صنعت استان قرار خواهد گرفت و صنایع نظرات خود را در خصوص اجرای این طرح بصورت مکتوب به محیط زیست اعلام می نمایند تا در صورت امکان و ارائه پیشنهادات به کارگروه ستادی از آن استفاده شود .

 

 

انتهای پیام/د

شیوه نامه اجرایی طرح مپسا در اختیار 38 صنعت استان قرار خواهد گرفت

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، جلسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار