۹ میلیون نفر از جمعیت کشور سالمند هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و توانبخشی کشور در رشت گفت: ۹ میلیون نفر از جمعیت کشور سالمندند که ۱۲ درصد این سالمندان در گیلان زندگی هستند.

۹ میلیون نفر از جمعیت کشور سالمند هستندبه  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ امیر مسعود عرب رئیس دانشگاه علوم پزشکی و توانبخشی کشور در دومین همایش ملی سالمندان در رشت گفت: بر اساس آمار‌ها، در حال حاضر ۹ میلیون سالمند در کشور زندگی می‌کنند که ۱۲ درصد این سالمندان در گیلان هستند.

وی افزود: استفاده از تکنولوزی جدید و به روز کردن امکانات توانبخشی ازراه دور از برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی و توانبخشی ایران است که به زودی در کشور برای رفاه سالمندان راه اندازی می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و توانبخشی کشور گفت: سلامت روان، سلامت اجتماعی و توانبخشی از نیاز‌های جامعه است که باید در جامعه ما در اولویت قرار گیردتا جامعه سالمی داشته باشیم.

شاهرخ یوسف زاده چابک رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گقت: دومین همایش ملی سالمندی دکتر حکیم زاده با محوریت بازتوانی و تروما به مدت ۲ روز و با حضور ۵۰۰ متخصص مغز و اعصاب، پزشکی اجتماعی، روانشناسی، پرستاری سالمندی و فیزیوتراپی در دانشکده پزشکی برگزار شد.

وی افزود: ۳۰۰ مقاله به دبیر خانه این همایش ارسال شده که از بین آن ۵۰ مقاله برای سخنرانی در همایش و ۸۰ پوستر در این همایش ارائه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه بر اساس سرشماری نفوس و مسکن در سال ۹۵، ۱۳.۲۵ درصد کل جمعیت گیلان را سالمندان بالای ۶۰ سال تشکیل می‌دهند گفت: تحول در نظام سلامت برای مسئولیت پذیری و پاسخگویی در برابر نیاز‌های سلامت سالمندان امری ضروری است.

شاهرخ یوسف زاده چابک با اشاره به ارتقای سطح فرهنگی جامعه در مورد پدیده سالمندی تصریح کرد: توانمندسازی سالمندان، حفظ و ارتقای سلامت جسمی، روانی و اجتماعی آنان و حمایت‌های اجتماعی از محور‌های این همایش ملی بوده است.

 

انتهای پیام/م.ع

ایران ۹ میلیون سالمند دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.