آغاز طرح پیشگیری از تنبلی چشم در قزوین

بیست و سومین طرح پیشگیری از تنبلی چشم ویژه کودکان ۳ تا ۶ سال در استان قزوین آغاز شد.

علیرضا وارثی مدیر کل بهزیستی استان در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ با اشاره به طرح پیشگیری از تنبلی چشم گفت:: امسال ۶۹ هزار کودک در استان مشمول طرح پیشگیری از تنبلی چشم هستند.

وارثی اضافه کرد: ۱۵۰ مربی آموزش دیده در ۱۰۰ پایگاه ثابت شهری و سیار روستایی کودکان را به دو صورت E. چارت و دستگاه غربالگر معاینه می‌کنند.

وی افزود: کودکانی که در سطح اول غربالگری مشکوک تشخیص داده شوند به سطح دوم غربالگری یعنی بینایی سنج‌ها ارجاع داده می‌شوند که امسال ۲۰ بینایی سنج در طرح همکاری می‌کنند.

وارثی هزینه اجرای این طرح برای هر کودک در سطح اول را ۲هزار تومان و در مرحله ارجاع به بینایی سنج را ۳ هزار تومان بیان کرد و گفت:: در صورت نیاز کمک هزینه عینک و جراحی پرداخت می‌شود.

وی افزود: اجرای این طرح تا پایان آذر ادامه دارد.

پارسال جامعه هدف ۶۷ هزار کودک بود و ۵۳ هزار کودک یعنی ۷۸ درصد جامعه هدف معاینه که هزار و ۳۰۰ کودک با بیماری‌های چشمی شناسایی شدند و ۵۰۲ کودک تنبلی چشم داشتند.

تنبلی چشم نوعی اختلال بینایی است که اگر به موقع تشخیص و درمان نشود فرد را دچار کم بینایی و نابینایی می‌کند و در صورت تشخیص به موقع به راحتی قابل درمان است.
انتهای پیام/.




طرح پیشگیری از تنبلی چشم ویژه کودکان ۳ تا ۶ سال در قزوین شروع شد

برچسب ها: بهزیستی ، توانبخش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار