مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان:

۶۱۸ هکتار اراضی ملی از دست متصرفان خارج شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان گفت: ۶۱۸ هکتار از اراضی ملی در این استان طی هفت ماه گذشته از سال جاری از دست متصرفان خارج شده است.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان، سعدی نقشبندی گفت: امسال با به نتیجه رسیدن ۸۵۸ فقره پرونده، از این میزان اراضی ملی خلع ید شده است.

وی افزود: تاکنون نیز از محل پرونده‌های خلع ید شده سه میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال جریمه بابت خسارت به منابع طبیعی با تلاش این اداره کل و نهاد‌های قضایی از سوی محکومان پرونده‌ها به حساب خزانه دولت واریز شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان ادامه داد: هم اکنون ۹۴۵ فقره پرونده تصرف اراضی ملی نیز در دادگاه در دست بررسی داریم که بر اساس ماده ۵۵ حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور، پرونده تخریب و تصرف ماده ۴۲ قانون مذکور ۷۵ فقره قطع اشجار و بیشه زار‌ها و ۹ فقره پرونده در قالب رسیدگی به مسایل آتش سوزی موضوع ماده ۴۷ قانون در دادسرا و بقیه نیز در دادگاه‌های استان تشکیل شده و در حال رسیدگی است.

نقشبندی یادآور شد: در این مدت، هزار و ۹۶۵ رای در دادگاه‌های استان کردستان معادل ۸۶ درصد به نفع دولت صادر شده که این مهم نشان از توجه قوای دیگر به مساله حفاظت از اراضی ملی است.

وی با بیان اینکه سامانه شبانه روزی برای حفاظت از اراضی ملی در حال فعالیت است، بیان کرد: مردم گزارشات شامل تخریب و تصرف و قطع درختان را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۰۴ به منابع طبیعی استان خبر دهند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: این گزارشات در کوتاه‌ترین زمان ممکن بررسی و با متخلفین براساس قانون برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/م

بررسی ۹۴۵ فقره پرونده تصرف اراضی ملی دراستان کردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.