تشریح برنامه هفته بسیج دانش آموزی در قزوین

مسئول بسیج دانش آموزی استان قزوین گفت: در هفته بسیج دانش آموزی ۸۴ عنوان برنامه اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین  ؛ رضا ابراهیمی مسئول بسیج دانش آموزی استان در جمع خبرنگاران گفت:: از ۷ تا ۱۳ آبان به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی ۸۴ عنوان برنامه با شعار" دانش آموز انقلابی، مدرسه انقلابی" برگزار می‌شود.

ابراهیمی، تجمع ۵ هزار و ۷۶ دانش آموز در روز سیزدهم آبان را از مهمترین برنامه‌های این هفته بیان کرد و گفت:: این مراسم ساعت ۹ صبح در خیابان سپه شهر قزوین برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین در این هفته اولین سال از برنامه شهید دانش آموز بهنام محمدی با محوریت پیوند مسجد، خانواده و مدرسه در ۵۶ مدرسه متوسطه اول اجرا می‌شود.

به گفته مسئول بسیج دانش آموزی استان، هدف از اجرای این برنامه، تقویت مبانی دینی، انس دانش آموزان با مساجد وتوجه به نماز است.

ابراهیمی، مدت اجرای این طرح را ۶ سال بیان کرد و گفت: در این طرح دانش آموزان بعد از ۶ سال در قالب نماز گزار در مساجد فعالیت خواهند داشت.

وی در ادامه از آغاز مرحله دوم راهیان نور از ۱۲ آبان ماه خبر داد و گفت: در این برنامه دانش آموزان برای بازدید از مناطق جنگی به استان خوزستان اعزام می‌شوند.

مسئول بسیج دانش آموزی استان سهمیه استان برای اعزام به راهیان نور را ۵ هزار دانش آموز عنوان کرد و گفت:: در مرحله اول هزار و ۴۶۴ نفر به استان کرمانشان اعزام شدند.

ابراهیمی اضافه کرد: در هفته بسیج دانش آموزی همه دانش آموزان استان در بخش‌های پزشک عمومی، متخصص، دندانپزشکی و رادیولوژی، رایگان ویزیت می‌شوند.

به گفته وی، دانش آموزان می‌توانند با همراه داشتن دفترچه بیمه و یا معرفی نامه به درمانگاه‌های حضرت امام (ره) در فلکه دوم کوثر و پاکروان در خیابان حیدریه قزوین مراجعه کنند.

مسئول بسیج دانش آموزی استان افزود: همچنین برای ویزیت رایگان دانش موزان روستایی، جامعه بسیج پزشکی به این مناطق اعزام می‌شوند.

مسئول بسیج دانش آموزی استان در ادامه از اجرای رزمایش پدافند غیرعامل در ۱۶ مدرسه خبر داد.

ابراهیمی با اشاره به مقارن شدن هفته بسیج دانش آموزی با اربعین گفت:: در روز اربعین مراسم پیاده روی دانش آموزان از امام زاده اسماعیل (ع) تا مزار شهدای گمنام در تپه نور شهدا برگزار می‌شود.

وی گفت:: همچنین در این هفته روزانه هزار و ۵۰۰ دانش آموز از نمایشگاه دفاع مقدس که در جوار مراسم کنگره شهدا برپا شده است، بازدید خواهند کرد.

مسئول بسیج دانش آموزی استان گفت: برپایی همایش استکبار ستیزی با موضوع بد عهدی آمریکا در برجام، غبار روبی مزار شهدا، دیدار با خانواده شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم، نشست حلقه‌های صالحین، نشست‌های روشنگری با موضوعات سبک زندگی اسلامی و آسیب‌های اجتماعی، یادواره شهدا، شب خاطره، اعزام دانش اموزان به تهران برای دیدار با مقام معظم رهبری، مسابقات ورزشی و نقاشی، تجلیل از فعالان فرهنگی، هنری و قرآنی، شرکت در نماز جمعه، دیدار دانش اموزان با ائمه جماعات، برپایی اردو‌های یک روز تربیتکی و فرهنگی و راه اندازی کاروان نماز، از دیگر برنامه‌های هفته بسیج دانش آموزی در استان است.

ابراهیمی گفت: در طول سال ۳۵ عنوان برنامه مشترک با همکاری آموزش و پرورزش در مدارس استان اجرا می‌شود.

به گفته وی، بیش از ۹۰ هزار دانش اموز از پایه چهار ابتدایی تا پایان دبیرستان عضو بسیج دانش آموزی هستند.

۷ تا ۱۳ آبان هفته بسیج دانش آموزی نام گذاری شده است.

انتهای پیام/

نشست خبری بسیج دانش آموزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار