مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان گفت:بیش از ۸۰ درصد موقوفات همدان وقف برای سیدالشهدا(ع) است.

بیش از ۸۰ درصد موقوفات همدان وقف سیدالشهدا(ع)به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حجت‌ الاسلام محمد کاروند مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان در نشست خبری  با اصحاب رسانه با اشاره به اقدامات انجام شده اوقاف و امور خیریه افزود: ما توانستیم برای اربعین حسینی که  رخدادهای بزرگ جهان سلام به شمار می‌آید برنامه‌ریزی کرده و ایستگاه‌هایی را در مسیر رفت و برگشت زائران برپا کنیم.

وی با اشاره به حجم زائران در مسیر بازگشت و لزوم توجه به برپایی ایستگاه‌های صلواتی در آن مقطع زمانی افزود: در بیشتر شهرستان‌هایی که در مسیر تردد زائران اربعین حسینی قرار دارند با هیئت‌امنای مساجد هماهنگ کرده‌ایم تا در صورت بروز شرایط اضطراری از ظرفیت این مکان‌ها برای اسکان استفاده کنیم.

مدیرکل اوقاف همدان از خرید و توزیع نزدیک به 8 هزار لباس در بین زائران اربعین حسینی خبر داد و گفت: مطابق با نیات واقفان خیراندیش 3 هزار دست لباس گرم و 5 هزار مقنعه خریداری و در بین زوار توزیع‌شده است.

وی با اعلام اینکه امسال اوقاف و امور خیریه در کربلای معلا موکبی برپا نمی‌کند ابراز کرد: مطابق با دستور سازمان مجتمع و زائرسرای امام رضا(ع) شهر زاهدان در میر جاوه برپاشده و خدمات لازم به زوار پاکستانی ارائه می‌شود.

کاروند بابیان اینکه این ایستگاه صلواتی میزبان 70 هزار زائر در مسیر رفت و 70 هزار زائر در مسیر برگشت است عنوان کرد: تا امروز 35 تن مواد خوراکی و خشکبار از سوی استان به این ایستگاه ارسال‌شده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی ایستگاه صلواتی شهید قهاری سعید در گردنه اسدآباد، ایستگاه حضرت زهرا(س) در ملایر، ایستگاه حضرت زینب در حسینیه کوهینی ها و ایستگاه مهر ماندگار در مجتمع بین راهی افلاک اظهار داشت: برخی از این ایستگاه‌ها عمده خدمات خود را در مسیر بازگشت به زوار ارائه می‌دهند.

مدیرکل اوقاف همدان درباره عزاداری‌های دهه آخر ماه صفر نیز بیان کرد: 25 مبلغ از استان قم وارد استان شده و در این ایام ضمن اقامه عزا و برپایی مراسم سوگواری در اربعین حسینی و سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام رضا(ع) به امر تبلیغ می‌پردازند.

وی با اعلام اینکه بقاع متبرکه استان میزبان عزاداران در دهه آخر صفر است گفت: ازآنجاکه دهه وقف با اواخر ماه صفر همراه است بیشتر برنامه‌های این دهه در ماه ربیع‌الاول برگزار می‌شود.

کاروند با اشاره به اینکه بیش از 80 درصد موقوفات استان همدان وقف برای سیدالشهدا(ع) ابراز کرد: امسال پیش‌بینی کرده‌ایم از محل موقوفات 350 میلیون تومان در اربعین حسینی هزینه کنیم.

وی درباره ضرورت توجه به امر بهداشت و پاکیزگی در ایستگاه‌های صلواتی و مسیر تردد زائران عنوان کرد: اگر چند هر سال وضعیت در این عرصه بهتر می‌شود اما نیازمند فرهنگ‌سازی و تخصیص اعتبارات مناسب برای این موضوع در استان هستیم.

مدیرکل اوقاف همدان بابیان اینکه بزرگراه همدان ساوه به یک بقاع متبرکهمسجد نیاز دارد افزود: اداره کل اوقاف و امور خیریه همدان آمادگی دارد در کنار یکی از مجتمع‌های خدماتی بین راهی این مسجد را راه‌اندازی کند.

انتهای پیام/ج


بیش از 80درصد موقوفات همدان وقف سیدالشهدا(ع)

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.