چگونه از پرخوری جلوگیری کنیم؟

یک متخصص تغذیه برای پیشگیری از پرخوری راهکاری را ارائه داد.

چگونه از پرخوری جلوگیری کنیم؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دکتر سید مرتضی صفوی متخصص تغذیه گفت: خوردن صبحانه از پرخوری و چاقی پیشگیری می‌کند.

این متخصص تغذیه با بیان این مطلب افزود: اگر افراد در برنامه غذایی خود از میوه و سبزیجات استفاده کنند کمتر به مواد غذایی ناسالم همچون انواع فست فودها و چیپس و پفک رو می‌آورند.

وی با بیان اینکه مواد غذایی خیلی شیرین موجب بروز اختلال در هورمون انسولین بدن می‌شوند، افزود: استفاده از شیرینی، قند، شکلات، مربا، شربت، نبات، نوشابه و … نیز باید تا حد امکان کاهش داده شود.

صفوی خاطر نشان کرد: استفاده از بادام زمینی در بهبود حافظه نقش بسیار حائز اهمیتی را دارد همچنین خانواده باید در برنامه غذایی خود از میوه و سبزیجات بیشتر استفاده کنند و میوه‌ها را به صورت میان وعده در اختیار فرزندان خود قرار دهند.

وی تاکید کرد: کودکان و نوجوانان به دلیل اینکه در سن رشد قرار دارند باید صبحانه را به طور کامل میل کنند چراکه صبحانه نخوردن موجب می‌شود تا در مدرسه به تنقلات رو آورند و از طرفی خلق و خوی تندی داشته باشند در صورتی که صبحانه خوردن از پرخوری و چاقی در آنها پیشگیری می‌کند.

منبع: طبنا

انتهای پیام/

راهکاری برای پیشگیری از پرخوری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.