امیری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

کار پیش‌نویس لایحه قانون انتخابات در نوبت رسیدگی هیئت دولت قرار دارد/ جلسه رای اعتماد به وزرا همدلی مجلس و دولت را نشان داد

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: کار پیش‌نویس لایحه جامع قانون انتخابات در نوبت رسیدگی هیئت دولت قرار دارد.


پیش نویس لایحه نظام جامع انتخابات، سیری تاریخی را گذراندحسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با آخرین وضعیت تدوین لایحه جامع انتخابات، گفت: پیش نویس لایحه نظام جامع انتخابات، سیری تاریخی را گذراند، در وزارت کشور با همکاری گروه‌های سیاسی و احزاب  تدوین و تهیه شد و نهایتا با ابلاغ سیاست‌های کلی انتخابات رهبر انقلاب مقارن شد.

وی افزود: پس از ابلاغ سیاست‌های رهبر انقلاب، این پیش‌نویس مجددا برای اصلاح و تطبیق به وزارت کشور ارجاع داده شد؛ لذا در دولت، هیئتی با ترکیب معاونت حقوقی، معاونت امور مجلس، وزارت دادگستری و وزیر کشور تعیین شد تا بار دیگر این مهم مرود بررسی قرار گیرد لذا پس از اعمال نظر این هیئت، در کمیسیون سیاسی- دفاعی دولت هم با دقت مورد رسیدگی و بررسی مجدد قرار گرفت.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: کار پیش‌نویس لایحه قانون انتخابات چند هفته پیش در کمیسیون سیاسی- دفاعی دولت  به اتمام رسیده و به دولت ارسال شده است، این لایحه در حال حاضر در نوبت دستور کار هیئت دولت قرار دارد و امیدواریم هرچه زودتر بتوانیم آن را  تقدیم مجلس شورای اسلامی کنیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور درباره برگزاری جلسه رأی اعتماد وزرای پیشنهادی رئیس جمهور روز گذشته در مجلس، بیان کرد: در شرایطی که هیئت حاکمه آمریکا و صهیونیست‌ها جنگ اقتصادی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران شروع کرده‌اند؛ یکی از مهمترین اقدامات تکمیل تیم اقتصادی و تکمیل دولت  بود.

وی اظهار کرد: رئیس جمهور پس از بررسی‌های بسیاری که انجام داد، برای 4 وزارتخانه صمت، امور اقتصاد و دارایی، کار و رفاه اجتماعی و راه و شهرسازی، چهار وزیر را به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: طی هفته‌ای که مجلس شورای اسلامی فرصت رأی اعتماد و رسیدگی به برنامه‌‌های وزرای پیشنهادی رئیس جمهور را داشت، وزرای پیشنهادی در کمیسیون‌های تخصصی پارلمان با فراکسیون‌ها و مجامع استانی، جلسات و گفتگوهای خوبی داشتند.

امیری افزود: در بعضی از این جلسات سوالاتی مطرح شد که وزرای پیشنهادی به سوالات پاسخ دادند و درباره ابهاماتی وجود داشت پاسخ دادند؛  دیروز هم ما شاهد برگزاری جلسه‌های بسیار جدی و مهم مجلس بودیم؛ جلسه رای اعتماد مطلقا به بحث‌های حاشیه‌ای کشیده نشد، نمایندگان مجلس به موضوعات تخصصی و رسیدگی به صلاحیت‌های شخصی و حرفه‌ای وزرای پیشنهادی پرداختند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد: جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت، در واقع نمود و نمادی از تفاهم و همکاری بین مجلس و دولت بود؛ خوشبختانه هر چهار وزیر پیشنهادی توانستند از وکلای ملت رأی اعتماد  بگیرند.

امیری در پایان  خاطرنشان کرد: جلسه دیروز جلوه‌ای از همدلی، همکاری و درک مشترک بین مجلس شورای اسلامی و دولت بود و برگ سبز دیگری به کارنامه نظام جمهوری اسلامی اضافه شد، نمایندگان مجلس بلوغ سیاسی نظام جمهوری اسلامی را مجدد به منصه ظهور گذاشتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ملکوت
۱۴:۲۱ ۰۶ آبان ۱۳۹۷
به فکر میعشت مردم باشید ای نمایندگان ملت مردم از تورم و گرانی زیر فشار هستند خانواده ها بدبخت دارند میشوند شما به فکر انتخابات هستید این لایحه خیلی مهم نیست مشکلات اقتصادی که الان مردم دارند مهم هست .
آخرین اخبار